Mislys i højtaler efter tilslutning af Pioneer DEH-P7900UB

Hej
Jeg havde en alm. auto radio tilsluttet min Xzound Gold 4000 forstærker, hvor der derpå var tilsluttet 2 højtaler og en subwoofer. Og dette virkede fint. Jeg fik så fat i et Pioneer DEH-P7900UB, og skiftede den gamle ud. Det eneste jeg gjorde var, at sætte et andet multi kabel på, og flytte REM fra forstærkeren, over på en blå/ hvid ledning, på det nye multi kabel. Og så tændte jeg og det spillede fint (troede jeg). Men det viste sig, at når jeg tænder bilen, så lyder det som om en eller anden spole kører rundt, og denne mislyd kommer ud af højtalerne. Hver gang jeg gasser op, bliver lyden højrer, og det lyder som om, mislyden tager til i omdrejninger. Nogen der ved hvad dette kan skyldes, og hvad jeg kan gøre ved det?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som tændingsstøj.

Du skal først og fremmest checke at din stel er god nok, og hvis det ikke hjælper skal du have kigget på plussen...

Det du temmelig sikkert skal have fat på et et 'støjfilter' som du kan købe hos velassorterede forhandlere eller f. eks her: http://thansen.dk/product.asp?c=3040771815&n=1200267216&pn=1220423676

/Hideout

 

Sorry, jeg mente egentlig generatorstoej...

Den eneste loesning jeg kender til er at filtrere stoejen vaek, men der kan da vaere andre loesninger


 

Der er en "bolt" på bagsiden af din radio. Hvis du skruer et stel kabel på bolten, så har du afskærmen radioens kabinet. Det kunne hjælpe.

Mvh Adam
Synes ikke der er noget logik i det. Når jeg udskifter multi kabel og indsætter det gamle Xzound anlæg igen er der ikke noget mislyd så det må vel skyldes multi kabel eller anlæg?

det lyder på dit indlæg som at du trækker dit remotesignal sammen med audiosignalet fra radioen. dette skal man helst undgå da dette kan "udsende" støj der kommer fra generatoren og det kan det godt lyde som at det er da det kun er når bilen er tændt. så flyt din remote ledning over til dine strømkabler istedet for sammen med signalkablerne.

ps. husk at strøm i sin side af bilen og signal i den anden side af bilen. at det ligger sammen bringer intet godt

hilsen Jonas

Kablet skal forbinde din radio kabinett og bilens karroseri - som er minus ( stel). Men det kan være Febbe har ret.

Mvh Adam
Hej
Har lige prøvet at tage remote kabel fra både ved radio og forstærker og så trække et andet midt igennem bilen (lod det gamle kabel i højre side ligge da jeg ikke ville skrue alt fra hinanden hvis det ikke var det der var problem), men problemet er der stadig. Uhmmm
Når jeg læser på nettet læser jeg noget om en steel forbindelse fra batteri´s - pol til karroseri i motorrummet. Tror ikke jeg har sådan noget. Skal der være det?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis