Boremaskine med slag, gode råd ønskes

Jeg står og skal købe en boremaskine, og jeg aner ikke hvad jeg har brug for ? har jeg brug for en "BLACK BULL 850W SLAGBOREMASKINE 230V" til 299 kr fra XL-Byg eller en Bosh 500W til 1349 ? altså jeg er helt blank men tænker at slagbor skal det være og det er de begge, men en bosh på 500 W til 7x prisen for en "noname" der har en del flere watt, hvad skal man vælge ? Jeg bor i en omgang beton byg, med ret hård beton, og den boremaskine jeg har kommer sgu ingen steder (men det er vist også en til 150 kr fra aldi) og så tænker jeg at den til 299 måske er en del dårligere end den til 1300kr, selvom om den billige ser bedst ud på specks.. anyone know what to do ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når du siger hårt beton. måske armeret beton.!
de slagboremaskiner du nevner. noname den kan du rolig brænde af.
og den dyre det tager evige tid.! du ville brænde murbor af.!
men jeg hville andbefalde en murhammer af bedre kvalitet.!
afhængige af antal huller at du skal bore.!!!
Når du bor i beton skal du ikke have slagboremaskine, de larmer kun og laver ikke ret meget.
Du skal have en mejselhammer  og så de rigtige sds-bor så er nu godt kørende.
 Den jeg har linket til koster 499 hos XL  vejle trælast. Og er en blackbull og den skal nok klare det meste du udsætter den for, hvis du opbevarer den rent og tørt når du ikke bruger den

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

skal sådan set bare sættet et par hylder op, og ja alt beton er vel armeret

men i siger en Mejselhammer.... det må jeg kigge på

og så igen, kan en billig blackbull klare det så vil jeg jo ikke bruge 1.5K på et dyrt mærke, men var bare i tvivl om den bare var "for billig" og at det er ligesom med anlæg, at 1000w ikke bare er 1000w...
Det hedder en bore hammer. en mejsel hammer kan ikke dreje boret rundt.
de kan findes til meget små penge der oftest slår lige så hårdt som de "rigtige" mærker. man skal bare ikke bruge dem så længe ad gangen. du skal minimum have et slag på 1J og gerne 3J
skal du bruge dig en boremaskine så kig på borepatronen. de kan alle sammen finde ud af at dreje rundt men det er langt fra dem alle der kan holde et bor.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 13 sep 2009 23:48
Det hedder en bore hammer. en mejsel hammer kan ikke dreje boret rundt.
de kan findes til meget små penge der oftest slår lige så hårdt som de "rigtige" mærker. man skal bare ikke bruge dem så længe ad gangen. du skal minimum have et slag på 1J og gerne 3J
skal du bruge dig en boremaskine så kig på borepatronen. de kan alle sammen finde ud af at dreje rundt men det er langt fra dem alle der kan holde et bor.


Jakob min ven. Nu er du igen igang med at sælge en farri til kunder der kun vil have en fiat punto.

Den maskine kan drejerundt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Hej. XL byg har en Bosch Borehammer på tilbud til 600 kr. Der medfølger patron så du kan bruge både SDS bor og alm. bor. Den kan helt sikkert bore i dine vægge. Det ser ud til at være et godt tilbud. Alternativt kan du købe en akku bore/skruemaskine med slag. Hvis det er begrænset med huller du skal bore kan den sikkert dække dit behov, og den kan efterfølgende skrue skruen i hullet. Jeg har selv både slagboremaskiner og borehammer, men bruger altid min akku maskine med slag. Det er meget nemmere til små huller. Prøv at se i XL byg proffafdeling, Carl-ras.dk og Stark. Det kører alle tilbud på bedre maskiner end No name maskiner. Og du får maskiner der holder meget længere.
Skrevet af FWM på 14 sep 2009 01:14


Jakob min ven. Nu er du igen igang med at sælge en farri til kunder der kun vil have en fiat punto.

Den maskine kan drejerundt.
kig på mejsel hammer og du vil opdage at den ikke jan dreje et bor rundt. en bora hammer kan have mejsel hammer funktion og så stoppes "borets" rotation

Harald nyborg vare nummer 6842 er en bore hammer der fint kan lave de huller der skal bruges.


Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis