einhell

hej overvejer at købe en vippe/vendesav fra einhell. er der nongen der har erfaring med værktøj fra dette firma, er det god kvalitet eller hvad?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generelt er blå einhell noget skrammel på linje med powercraft og lign. De har dog enkelte gode ting. Jeg har bl.a. en søjleboremaskine som jeg er glad for og som er stort set magen til maskiner fra JET og Ryobi. Einhell har også en rød linje som skulle være lidt bedre. Bl.a. har Gør det selv bladet flere gange omtalt det positivt.

/Lasse
Hej Zakarias

Du kan roligt købe deres vippesav, da det er god kvalitet til rimlige penge. Jeg vil tildels give lcltech/Lasse ret i at det blå einhell, ikke er det bedste men det gælder kun det håndholdte el-værktøj, de større maskiner som også er blå er perfekt til GDS folket. Men på niveau med Power Craft osv. synes jeg ikke det er, det er bedre. Med den røde serie synes jeg tilgengæld de har oppet sig noget så gevaldigt, der kan man få håndholdt el-værktøj der er bedre end grøn Bosch til billigere penge! Blandet andet så jeg, deres Elhøvl blev testvinder i Gør Det Selv bladet og derud over har de haft flere fine anmeldelser med Godt Køb på mange af deres andre varer.

Så spørger du mig, kan du sagtens købe Einhell med ro i sjælen. Man skal jo også have med i tankerne, at de faktisk er et af de fortrukne mærker i Tyskland og har fået flere gode anmeldelser i Tyskland. De har bare ikke fået navnet med sig herhjemme endnu.

Venlig hilsen
Jeg mener jeg har set noget af det blå einhell hvor den eneste forskel i forhold til powercraft er farven, så noget af det er noget skrald. Men med det røde får man noget for pengene.

PS: Bygma har 20% på einhell i denne uge.

/Lasse
Er grøn bosch ikke også kun marginalt bedre end black og decker i rød og power craft ? altså noget man generelt bør holde sig fra vedmindre det er hæng et billede op brug.

Jacob
Grøn bosch, B&D, einhell laver alle både gode og dårlige produkter, men det behøver ikke alt sammen være festool og koste en mindre bondegård for at kunne bruges. Specielt hvis man kun er glad amatør.

Jeg syntes der længe har manglet et lidt bedre billigt mærke og her ser det ud til at det røde einhell passer godt ind.

Egentlig syntes jeg de dyre mærker er urimelig dyre i forhold hvad sådan et apparat består af.

/Lasse
Annonce
Skrevet af lcltech på 29 okt 2009 20:23

Egentlig syntes jeg de dyre mærker er urimelig dyre i forhold hvad sådan et apparat består af.

/Lasse

Enig.
Prøv at kigge på en festool støvsuger. det er jo blæst de de vil have for dem.

Jacob
Jeg er helt enig med Jer, priserne på Makita, Festool osv. er skruet helt i vejret men det er sgu også kram langt hen ad vejen. Tror Lasse har ret i at Einhell har fundet deres lod som et af de bedre billige mærker, men synes nu alligevel at det er skægt at nogle af deres ting er bedre end grøn Bosch men koster 10-25% mindre. Det siger da bare noget om, hvor vigtigt det er at have et brand. Synes tilgengæld at B&D er på vej tilbage igen, de er efterhånden kun at finde i Bauhaus og deres maskiner taber markedsandele. Men det kan jo være at de fremover kun vil satse på Dewalt!?

Men hvorfor begynder der også at blive markedsført Dewalt i XL-Byg, Harald Nyborg og Jem & Fix til samme pris som B&D, grøn Bosch og Einhell? Er det ikke at ødelægge sit navn i forhold til at man vil være håndværkerens fortrukne? Er derimod helt vild med Makita, synes det er formidable maskiner og de begynder ikke lige pludselig at lave maskiner som skal sælges til 899,-. Så Makita og Festool får thumbs up fra mig, men der skal jo også være nogle gode billig maskiner til GDS-folket samt hobby brugerne som Einhell der er gode til deres behov efter min mening.

Venlig hilsen
Det er meget få håndværkere der foretrækker dewalt. de fleste har det bare fordi det var billigst.
Der er ikke noget mærke der er bedst over all.
men tager du makita er de berømt for deres skruemaskiner. bosch for deres stik og bajonet save, Hilti for deres bore hamre osv.
men det er ikke det samme som at de er bedst. idag får hiltis borehamre klø af dem fra bosch når du har to på papiret identiske maskiner.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis