Problemer med installation af windows 7

Goddag Lav-det-selv.dk

Jeg har et stort problem, jeg har lige skiftet mit windows vista ud med windows 7.
Alt går vellykket til trin 2, og så skal den genstarte for at komme videre, og det går fint nok, men lige når den skal til at igang med at installer, så går skærmen i sort, og jeg kan ikke gøre noget.
Nogen der kender en løsning på dette problem? Har hørt noget om at man skal ind i bios og rodde? Men er ikke sikker på hvor.
Må gerne beskrives så enkelt som muligt :-)

På forhånd takker jeg.

Beklager hvis indlæget er lagt under forkert kategori.
Goddag Lav-det-selv.dk Jeg har et stort problem... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
husk at 64 bit skal erstattes af en 64 bit. ellers kan den gå i spunk.
samtidigt er en ren instalatin altid det bedste.

Jacob
Du kommer ind i bios ved at følge instruktionen på skærmen under opstart. normalt skulle man trykke delete. men idag kan det være delete eller en af F knapperne. mener jeg har set F4, F8 og F11 brugt

Jacob
Ved skam godt hvordan man kommer ind i bios, men hvis du læser hvad jeg skriver.
ved man skal ind i bios, men hvor jeg skal hen i den, ved jeg ikke.

Når jeg kommer ind i bios, ved jeg ikke hvor jeg skal gå hen i bios indstillingerne, for at få rettet problemet.
Jammen det er et problem. ved du hvad du skal ændre ?
du må jo starte fra en ende af. og kigge menuerne igennem. ja en bios er ikke bare en bios. DFI er langt mere kompleks end en asus f.eks.

Jacob
Annonce
Nej ved desværre ikke hvad jeg skal ændre, da jeg ikke var her den dag, der var en og lave den, da den gjorde det samme for ½ år siden, eneste jeg ved er at hvis jeg starter installationen helt fra bunden af, og fejltjekker og det hele, og alt ser ud til at være som det skal være. Går den i sort, så jeg skal ind i bios, men hvor ved jeg ikke.
Det er derfor jeg håbede nogle havde været ude for samme problem, så de kunne dele viden med mig, hvordan dette ordnes
Jeg vil tro du skal ændre den måde computeren booter på. Du skal ændre så den booter først fra dit dvd drev. Dernæst din harddisk. Den står sikkert til at boote fra harddisk nu, og når computeren så genstarter, forsøger den at starte et styresystem der endnu ikke er færdig installeret. Sådan synes jeg i hvert fald det lyder

Formodentlig ligger det i noget der minder om "Advanced BIOS settings" eller noget.

Det hele er ordnet, vi installerede windows vista, og derfra beslutter vi så om vi vil prøve med windows 7 igen. Men der skal lige reddes de sidste 500gb inden (:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis