Opmuring og pudsning af vinduesplade/lysning

Hej

Kan nogen fortælle mig hvad jeg skal bruge til dette.
Vi har fjernet de gamle granitplader og vil helst ikke sætte nye plader i.
Vi vil gerne have muret dette stykke i stedet for, så det bliver som de omkringværende vægge.

Nogen steder har der siddet radiatore, disse er fjernet, der er isoleret i "hullet" og skellet med dobbelt gipsplader er sat på.

Jeg har forsøgt mig forsigtigt med universal mørtel men det er ikke rigtig godt. Det er sikkert bare er mig, men jeg syntes det smuldrer lidt, der er nærmest porøst...

Har i et forslag til hvag jeg skal bruge. Det må gerne være så detaljeret at jeg bare skal
bede ordret om det i min tømmerhandel Der findes simpelthen så meget forskelligt
mørtel/sement/puds/spartel/sand/grus/beton osv, at jeg bare er faret vild.

Jeg kan vedhæfte et billed i morgen hvis det kan hjælpe på forståelsen.

Pfh. tak.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Hej Kan nogen fortælle mig hvad jeg skal bruge... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Carsten Murer på 14 sep 2009 12:30
For mig at se er der bare gips under vinduet og ellers en pudset indermur. Det nemmeste var jo at montere et lamineret bundstykke eller lignende. Du kan ikke pudse bundstykket op oven på træskelet og gips.Hvis det SKAL være et pudset skal du først fjerne det lille stykke gipsvæg og mure væggen op med et materiale der arbejder sammen med puds f.eks. mursten. Derefter kan du så pudse det med mørtel+cement.

Uha, det orker jeg ikke, nu prøver jeg med fibergipsplade. Hvis det ikke lykkes må min kone selv lave det.....

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Jeg har lavet et par midlertidige vindues karme (nu er de 1 år gamle ) oven på en mur der er ligesom din, dvs. ujævn osv. Lavet det på den måde, at jeg har lagt 20 mm flamingo i bunden og så smidt beton oven på . De holder fint indtil videre


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også