Nye sokkelriste til krybekælder med skimmel

Hej Alle
Jeg er ny her på siden men har et spørgsmål som jeg desperat har brug for svar på. Jeg har haft skimmelsvamp i min krybekælder, og derfor har et ingeniørfirmaet set på min krybekæder. Ingeniørerne anbefaler bl.a. at jeg skifter mine sokkelriste til nogle, der minimum har en luftgennemgang på 150 cm2. Jeg har brugt flere aftener på at lede efter nogle sokkelriste til indmuring der opfylder ovenstående, men jeg har kun fundet rist type 120 og 130 fra Vink/duka,  som har en meget mindre luftgennemgang.

Mit spørgsmål er, hvor finder jeg sådan nogle ventilationsriste, som er til indmuring og har en luftgennemgang på 150 cm2?

Mvh Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Målet må vel være en hvis mængde ventilation ifh arealet der skal ventileres - så hvis ristene ikke findes i det efterspurgte mål kan du vel spørge dine ingeniører om man så ikke kan bruge lidt flere af dem man faktisk kan få?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tusind tak for svaret. Jeg vil nu allerhelst undgå at lave flere nye huller i sokkelen. Det undre mig bare lidt, at andre ikke har haft samme problem, når anbefalingerne vist nok går på iht. diverse hjemmesider(f.eks. bolius's), at man skal have 150 cm2 pr udluftning, og ligeledes skriver de, at kravet på 150 cm2 skal svare til ristens frie areal (i øvrigt det sammme som ingeniørerne har meldt tilbage).
/Peter21
Hej
Tusind tak for hurtige svar. Mht til 170.3 fra dukaventilation er den, så vidt jeg kan se, ikke til indmuring. Har det nogen betydning (udover det kosmetiske)? Jeg tænker f.eks. på om ”kraven” kan fange regnvandet ved f.eks. regn eller slagregn på muren over.
/Peter
Hej

Nu ved jeg jo ikke nøjaftig hvordan den skal monteres, og om der hører et kanalsystem til risten, men du har jo altid muligheden for at lægge den ind i en fugemasse ved monteringen, så den slutter tæt ved kraven.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis