Lovliggørelse ved nedløbsrør??

Hej

Har lige gravet op ved et par af mine nedløbsrør og set denne samling af to regnvandsledninger (se billede).

Hvordan lovliggøres dette? Hvis det altså er ulovligt?

Kan man sætte et T-stykke på det orange, hvor det grå går ind i toppen, eller....?

Mvh Jan Andreasen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal bruges et grenrør og så skal alle rør i jorden være de orange, de andre er ikke godkendt til nedgravning
Nu regner jeg med at det ikke er koblet til offenlig kloark, for så skal det være en aut. kloarkmester der laver det, men er det til din egen faskine mm. må du gerne selv

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej

Du kan montere et grenrør med et par skydemuffer, men det grå rør er ikke lovligt og skal udskiftes.

Hvis det ikke går til egen faskine er det aut. kloakmesterarbejde.
Koludabyg´s forslag er rigtigt fornuftigt og så væk med de grå rør de er ikke beregnet til at ligge i jorden
god fornøjelse :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Tak for de fine svar. Der er vist ikke andet for, at jeg må have fat i telefonbogen for at finde en kloakmand, der kan lave det.

Mvh Jan
Men chek lige priser før du bestiller nogle.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis