Gode solcelle udendørs lamper.

Hej.
Kender I nogle rigtige gode solcellelamper. som giver MEGET lys fra sig om aftenen/natten?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af futtemut på 11 sep 2009 11:07
Hej.
Kender I nogle rigtige gode solcellelamper. som giver MEGET lys fra sig om aftenen/natten?
Du skal nok kigge efter dem med hvidt lys, de giver den bedste lysevne.
Men hvis det er for at have lys på gang arealer her i vintermånederne er det noget helt andet du skal have fat i, da selve solcellen i lamperne er alt for lille til at producerer el nok i vintertiden hvor solen med lidt held er fremme i max. 8-10 timer af døgnet. og den efektive bestråling af cellerne kun bliver på nogle timer i døgnet.

V.h.  Håndværkeren

Skrevet af NJL gulvservice på 15 sep 2009 15:11
jeg syntes ikke solcelle lamper holder.. jeg vil vælge led lys i stedet..
Jeg har faktisk to som jeg købte for nogle år siden, men de er også kun ude i sommer halvåret. Jeg tager dem ind og oplader batterierne hvorefter de bliver gemt væk for vinteren. Vil man have lys på gang arealerne vinterdage er man nok nødt til at ofre en gang nedgravede kabler til stationære lamper.

en lille tip.

du kan lade solcelle lamper op under lysstofrør eller lidt kraftige lamper.
mindst 60watt eller højere watt effekt. i et par dage ind lamperne kommer ude
i haven.!
Skrevet af hans2.hansen på 07 nov 2009 19:42
en lille tip.

du kan lade solcelle lamper op under lysstofrør eller lidt kraftige lamper.
mindst 60watt eller højere watt effekt. i et par dage ind lamperne kommer ude
i haven.!
Er det så ikke lige som om at hele ideen med solpanelet går tabt H2H, og det er noget mere miljørigtigt at pille batterierne ud og lade dem op i et der til indrettet ladeapparat.

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 08 nov 2009 14:16
Er det så ikke lige som om at hele ideen med solpanelet går tabt H2H, og det er noget mere miljørigtigt at pille batterierne ud og lade dem op i et der til indrettet ladeapparat.



Nej da der skal da bygges lystofrør op over alle solcellelamper, husk at de skal være IP 6X for eller kan de ikke holde til at være ude hele året.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 08 nov 2009 23:46


Nej da der skal da bygges lystofrør op over alle solcellelamper, husk at de skal være IP 6X for eller kan de ikke holde til at være ude hele året.


Her er vist en der har hilst lidt dybt på årets Juleøl
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis