gulvvarme lav højde med klinker

Hejsa,

jeg har et køkken der ligger mod kælder hvor jeg gerne vil have gulvvarme.
jeg har set på Neotherm EPS30 som umidbart virker som det der passer bedst på hvad jeg vil.

Jeg har 3 cm til at ligge gulvvarmen.
Der er betondæk.
Der skal granit fliser ovenpå.

Men kan man evt gøre det billigere ? overvejede lidt om det ikke er forholdsvist nemt selv at fræse nogle spor i en trykfast EPS plade og så ligge varmefordeligsplader i den ? og gulvvarme PEX.

Eller er der nogen der kender en god måde at bygge sådan et gulv op på?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej ziwe.

Jeg ville mene ati stedet for gulv plader med spor i kan du klare problemet med at ligge to stykker forskalling ved siden af hendanden og så ligge varmefordelingspladerne ned i dette. der på ligger du så et lag farmacel eller gulv gips og så dine klinker..

Troels S. Nielsen

Du siger at du har 3cm ialt.
Så er der ikke plads til isolering, du kan få nogle måtter til vand, der ligner dem til el-varme.
Og det er dem du skal bruge, jeg mener at de tager 10mm i højden, 0g dine granitfliser tager også 10-15 mm.

Men da der er kælder under kan varmen, måske bruges der nede, ellers så isoler gulvet nede fra.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

de 3 cm er excl topbeklædning, altså 3 cm til gulvvarmesystemet alene. men jeg kan nok godt nappe 1 cm ekstra så vi er oppe på 4 cm.

mht kælderen, er den ikke "opvarmet" men der er dog aldrigt under 18 grader dernede, det skyldes nok at fjernvarme og varmvandsbeholder står der nede og luner, desuden er der vaskemaskine og tørretumbler som nok også giver noget.
Jeg har gode erfaringer med at lægge Farmacel nærmest direkte oven på varmeslangen. Det er som om Farmacel i sig selv virker lidt som varmefordeler i og med at det nærmest er en betonplade.
Selvfølgelig kan man i opvarmningsperioden fornemme hvor rørene ligger, hvilket jeg lever fint med. Når rummet er færdigopvarmet, er det svært at afgøre, hvor rørene ligger.

Med venlig hilsen
ktm

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også