vindstop

Hejsa

Hvordan laver jeg lige vindstop nemmets. Jeg har 26 spær så det giver en masse arbejde hvis jeg skal tilskære krydsfinér plader. Er der ikke noget med at man kan bruge isolering (facadebats eller lignende) hvis der da er ok?

prøver selv ;-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af msc på 11 sep 2009 07:58
Hejsa

Hvordan laver jeg lige vindstop nemmets. Jeg har 26 spær så det giver en masse arbejde hvis jeg skal tilskære krydsfinér plader. Er der ikke noget med at man kan bruge isolering (facadebats eller lignende) hvis der da er ok?

Nogle gange kan man godt syntes at en opgave er træls at skulle udfører, men tænk så lige på hvilken glæde det vil give dig fremover, at du aligevel gjorde det rigtigt første gang.

V.h  Håndværkeren
Ja og da der ikke er kommet flere,må det jo være det rigtige.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Helt enig med Håndværkeren...

Men hårde isolering bats kan også benyttes til formålet, men er rimelige dyre.

Ellers hvis det bare skal være let, så benyt winwin pladerne fra bygtjek.

WinWin plader fra bygtjek.

Men så slemt er det da heller ikke at lave vindbrædder / vindplader når man alligevel står og skal lave et nyt tag, og den ekstra tid er måske minimal i forhold til den højrer pris som WinWin og hårde bats har.

Nå du findes også her :-), men tak igen for rådet.
Fedt at nogen kommer med brugbare/gode råd, i stedet for alle de platte besvarelser der findes her på siden.


prøver selv ;-)

Annonce
Kunne man ikke selv lave noget alá winwin systemet. Men her tænker jeg på en form for justerings mulighed, spærafstanden er jo ikke ens, (i hvertfald ikke i mit hus), så hvis man nu målte alle spær og gik ud fra det med den korteste afstand og det med den længste afstand, og så lavede et system hvor man kan justere bredden på vindstoppet så det kan passe til alt fra mindste mål til største mål.

 

Jeg har lige kravlet rundt hele lørdagen i min ikke særligt store skunk og lavet det med hårde bats. Det virker fint, og SÅ dyre er de da heller ikke

Hvis jeg skulle have brugt krydsfiner eller WinWin skulle jeg have haft tagpladerne af, og det 'gad' jeg ikke lige...

WinWin er på en måde justerbar, de anviser da hvordan du skærer dem ned til en mindre spærbredde

MVH Leo

Dobbeltpost slettet

MVH Leo

Jeg følger lige op på en gammel tråd.
Det er spændende at vindstoppet kan laves med batts.
Men kan man slippe endnu lettere og billiger om ved det ved at anvende blød vindpap i ruller? Flere producenter sælger diffusionsåben vindpap i 20 m ruller. Win Win pladen er vel "bare" bølgepap med en belægning.

Mvh

Nicolaj
 


Kommer tid kommer r´åd - Godt fugiciden er opfundet.
Hvis taget alligevel er åbent, så lav det rigtigt. Er det lukket, svært at komme til osv., kan man forsøge sig med det andet. Men det er og bliver ringere løsninger.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis