valg af pc

hej jeg ved godt dette er et forum for byg selv, men har ikke kunnet få svar i de andre forum jeg har skrevet i bla. på edb priser. vil gerne vide hvilken pc jeg skal anskaffe. Vil gerne have bærbar men vil gerne høre om hvilken I vil anbefale og hvis jeg i stedet vælger stationær hvad I så siger samt hvad jeg skal kigge efter ved køb. her kommer kravene

Mindst 3gb ram med høj fsb ( skulle være fordel) gerne så høj en mængde ram som muligt pr. slot altså hvis den er med 3gb må de gerne sidde i en slot hvis muligt

harddisk skal være intel, da den skulle udvikle mindre varme end AMD ( hvis ram har høj fsb på 800mhz, bør HD så være højere end 5400???)

nummerisk tastatur skal være på pc.

udstyret eller opdateres til at fungere som mediecenter

dette var kravene, ønsket til min pc er den skal kunne bruges til følgende:
bruges med adobe photoshop cs2 hvilket vores gamle stationære også kan trække
surfe på nettet
spille sims3 (for fruens skyld)
spille online spil fra kom og vind
kunne fungere som harddiskoptager/mediecenter sammen med relevant software
kunne bruges som musikbibliotek så vi kan afspille alt vores musik fra pc med tilsluttet højttalere

nu er spørgsmålet hvad bør jeg se efter ved anskaffelse af bærbar og nogen der har bud på en god pc til en pris på 4-5000 kr eller hvad skal jeg give?????
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael80.
Jeg tror at grunden til at du ikke får et for dig brugbart svar, ligger i at nogle kan lide Datteren, andre Moderen
Det er næsten umuligt at rådgive andre i sådanne spørgsmål, så der står du nok som lille Palle alene i den store verden

V.h.  Håndværkeren
når du ikke har forstand på hardware skal du istedet definer hvad du kræver af den.
som jeg læser det skal du bruge et mediecenter.
skal den kunne HD ?
skal den kunne afspille blueray ?
skal den kunne modtage DVB-T, DVB-C, DVB-S/S2 og hvad med analogt ?

mit bud ville være en stationær med 1-2Gb ram, passivt kølet AMD grafikkort med HDMI udgang.
en intel cpu som er low power.

Jacob
jamen primært skal den kunne fungere som almindelig pc. med mulighed for at afspille musikken og afspille radio. i meget sjældne tilfælde, som max. er et par gange om året skal den kunne fungere som harddisk optager- altså ved hjælp af mediecenter software, som jeg har forstået det. da vi har en 5 år gammel og sløv stationær ville det være ideelt med en bærbar og så blot bruge den stationære til homebanking og lignende. ved blot ikke hvad størrelse og type graffikkort og andet software der er nødvendigt samt om jeg skal bgynde at se på busforbindelse og lignende
du kan prøve at gå ind til www.tweak.dk eller www.tweakup.dk
og andre computer relateret hjemmesider.
denne bærebar computer jeg sider med den hedder. acer travellmate 4200.
med 1 gigabyte ram og intel centrino duo 1800 mhz. og geforce go nvidia 7300
med windows xp home. den sidder jeg med og kigge på lav det selv.dk !
den kan trække nemt the sim 3. og ret tunge spil. som
fly simulator x med ned justert grafik.?
og de gængse programmer som du snakker om.!!!
Jeg ville nok vælge en bærbar fra HP eller Lenovo.

Blot find en der passer til prisen med minimum følgende:

- 4 GM RAM (2 kan gå)
- Intel Core 2 duro processor - minimum 2 GHz
- Så stor harddisk som muligt, minimum 120 Gb gerne mere, hvis I skal bruge den meget til harddisk optager. Man kan altid købe en ekstern harddisk
- Gerne en intern DVD brænder

Næsten uanset, hvilken PC I køber kan den klare de småting, som I skal bruge den til. Alt andet er unødvendigt lir.

I skal blot overveje, hvor stor en skærm i har behov for, og hvor meget I vil betale.

M.h.t. til at virke som medieboks må jeg være svar skyldig, da jeg ikke lige ved, hvilke stik der er nødvendige. Men ellers kan man helt sikkert få en ekstern boks man kan koble til den bærbare. Måske noget som dette: http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hdpvr.html


Annonce
Hvis du køber bærbar i vore dage bliver du tvunget til at købe Windows med i købet. Windows Vista spiser maskinenes ressourcer så det koster mange penge på den måde. Til almindeligt brug vil det alternative styresystem Ubuntu kunne få en bærbar op i næsten dobbelt hastighed er min erfaring.

En Windows Bærbar til ca 6500 kan de ting du efterlyser det kan en ælndre maskine til 4000 også forudsat at du installerer Ubuntu som er gratis. Husk at meget i Stationær PC kan udskiftes og opgraderes henad vejen, det er lidt mere vanskeligt på en bærbar. Hvis du leger med videooptagelser og rediegering af dem er det godt at have stor harddisk, meget RAM og et godt grafikkort.

Bornholm er et dejligt sted.
okay bilka har pc på bud i næste uge, den lyder god. Her følger: Acer Emachines 17,3" skærm

model eMG725-434G32Mi.
Processor intel pentium dual core T4300 (2,0ghz)
ram 4gb ddr2
harddisk 320 gb
grafikkort op til 1244 mb delt. kortet er intel gma 4500
skærm 17,3" chrystalbrite hd led tft

andet der er inkl.
dvdbrænder uoplyst mærke
webcam (overflødigt)
trådløst netværk
5 i 1 kortlæser
windows vista home premium
60 dages prøve på windows 7 med mulighed for opgradering hertil

pris 3900kr.
Alle nye computere kan afpille musik og film, gå på nettet og spille de fleste almindelige spil. for mig at se er det springende punkt at du vil bruge den som harddisk optager en gang i mellem. Det kan du ikke medmindre du har en TV-Tuner i, så computeren kan afkode signalet. Det har de færreste bærbare computere i den prisklasse du ønsker.

Så spørgsmålet er om du ikke er bedre tjent med at købe en bærbar der kan alt det andet du ønsker og så købe en dedikeret harddisk optager ved siden af. Dem kan man få for omkring 18-1900 kr med 250 GB harddisk. Det giver nem adgang til programmerne, ingen rod med kabler og bøvl, når konen vil se noget og du ikke er hjemme til at sætte den bærbare til tv'et..

Windows 7 er meget bedre end Vista, også media-center-delen til afspilning af musik og billeder og film. Så sørg for at den du køber, enten er leveret med Win7, eller kan opgradreres uden mer-pris. Win7 kommer på markedet her d.22 oktober, Og det er ventetiden værd i forhold til Vista.

mvh Rasmus
en bærebar hvist det kan ladesig gøre i forhold til prisen.?

jeg hville undgå delt ram til grafikkort.!

men jeg hville akkeptere grafikkort med ejet ram måske 256 mb ram.!
og bruge "arbejds ram" som boster.

jeg ville foretrække 4gb. ram til vista. måske 2gb. ram windows 7.???
på en computer som den ender som computer nommer 2.

måske som lyd i øresnejlen.
kan windows 7 "køre" på lidt ældre computere som er 2 til 5 år på bagen.
måske lidt ældre.!!! som jeg har læst og høret om.?
det med de delte ram rører nu ikke mig, men jeg falder ikke på halen over 12444mb ram når de er delt, jeg vil hellere vide hvad den ellers har selv som udgangspunkt før den "låner" af pcen. kan man ikke sætte tv tuner kort i? det er vel billigere end en harddisk optager- eller selvfølgelig kigge efter hvad pc med dette i vil koste? jeg spørger ind til tingene nu fordsi vi overvejer men ikke har råd før tidligst til foråret, men jeg er typen der ikke pt. ved så meget om priser og vigtig hardware på pc, men gerne vil lære det og vide hvad jeg bør vægte når jeg kigger pc. vil helst vide alt om alt. iøvrigt har jeg aldrig forstået hvad betydning jeg skal tillægge busfrekvensen i overvejelserne om størrelse på processor og ram, jeg ved vores nuværende stationære er en amd atlon 2800xp processor med opgradering til 1gb ram. og 160 gm harddisk, så en ny pc bør have ca. 250-350 gb harddisk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis