Digital DVD-optager?

Det findes sikkert, men jeg spørger alligevel: Min DVD-optager kan jo ikke modtage (og optage) de digitale kanaler.

1. Fås sådan en med indbygget digi. tuner?
2. Eller skal jeg forbinde DVD'en med min digi.tuner-boks? Og hvordan?

Og et 3. spørgsmål: Kunne min antenneforening ikke bare tilslutte 1 boks ved fællesantennen, i stedet for vi skal have en i hver husstand?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1) Ja det gør der.
2) Det er ret enkelt. Bag på digi boksen er der et udgangsstik til fjernsynet samt et eller flere til eksternt udstyr som en DVD-optager. Det skal dog nævnes, at nogle digi bokse kun har et enkelt udgangsstik, som TV så optager. I det tilfælde kan du slutte optageren til TV'et, men det kræver jo så, at TV'et er tændt for at du kan optage, hvilket næppe er en holdbar løsning.
3) Jo, og flere fællesantenneforeninger har også valgt en central løsning, hvor det digitale signal omsættes til et analogt når det sendes ud til kunderne. I de tilfælde vil omlægningen her i efteråret ikke have nogen som helst betydningen for brugerne.
det letteste og sikkert billigste er at smække et mediecenter sammen (set over 5 år). dvd optagere en en uddøende race. du bør have en hdd optager

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis