Pris på ny kaburator

Hej.

Jeg skal have skiftet min kaburator  (pga syn) på min Toyota carina E fra 96. Mekanikkeren har givet et tilbud på 3500 kr ex moms. Lyder det fornuftigt?

Mvh
/Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En Carina E har ingen karburator, den er med elektronisk indsprøjtning, så jeg ved ikke hvad din mekaniker mener med ny karburator
ja, der er en katalysator, og en lambdasonde. Hvis der til syn har været for højt Co tal (forurening) skyldes det enten lambdasonden eller katalysator, men højst sandsynligt lambdasonden. Det er den der stiller indsprøjtning, tændingstidspunkt mm. De går af og til i udu, og koster ca 1000-1500 kr plus montering. Katalysatoren går yderst sjældent i stykker, med mindre kaklerne er gået løs, eller den er stoppet, men så kører den ihverfald ikke som den skal
Hej Igen,

jo, jeg mener katalysator. Mekanikkeren målte på min udstødning var inde og kigge under bilen. Han sagde at det var katalysatoren der skulle skiftes. Så hvad burde en sådan udskiftning koste?

Mvh
/THomas
Kunne du mærke på bilen at den ikke kørte ordentligt? Hvad havde den af symptomer siden du kørte den på værksted? Få ham til at tjekke lambdasonden inden han skifter katalysatoren, som Torben F skriver. Det kan jo være det var den i stedet for.

Hvis du er i tvivl om hvad det koster, kan du ringe rundt til andre værksteder og høre hvad de tager for sådan en reperation. Og du skal selvfølgelig spørge om de kan lave en god pris på det. Så har du en ide om hvad det koster.
Annonce
Hvis prisen er inkl. katalysator er det ikke nogen dårlig pris. Katalysatoren koster alene 2500-3000kr afhængigt af hvor den bliver købt. Men som nævnt, så få da lige checket lambdasonden, så du/mekanikeren er sikker på hvor fejlen ligger henne.Det er trods alt billigere at få skiftet lambdasonden end katalysatoren.
Mvh. Martin
Hej igen har idag undersøgt priser på Mekonemen Autoteknik, som jeg arbejder for. Katalysator til 1,6 koster 3606,- + moms og lambdasonde koster 1140,- + moms. Lambdasonden tager det under en time at skifte, og katalysator svinger fra halvanden til to en halv time, afhængig af hvor fast og rustent det sidder

ny katalisator inklusiv montering og moms koster på min værksted 2600 kr.

Huse Gracanin-Auto

Thistedvej 121

9400 Nørresundby

tel.50908163


www.husegracaninauto.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis