afblomstret anemone - hvad nu?

Har fornylig fået have og har desværre ingen erfaring har!
Har lige flyttet nogle afblomstret anemoner... men skal de klippes ned ellers bare få lov til at visne? De er ca. en meter høj. Tak for god råd!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Annemoner er små hvide blomster der for det meste lever i skovbunden og springer ud i det tidlige forår, de bliver sjældent mere end 10 cm. høje.
Jeg vil foreslå dig at søge i Google med søgeordet: Min have, så vil du få masser af links hvor du kan lære en hel masse om det at holde have.

V.h.  Håndværkeren
Med den højde er det nok høstanemoner vi taler om. De gror i øvrigt som en i h......, i hvert fald i denne ende af verden.

Uanset hvornår du flytter noget er det god ide at klippe planten tilbage, så den kan få tid til at etablere rodnettet før den skal yde til en fuld top. På nuværende tidspunkt skal du bare klippe i bund når vi taler om planter der alligevel visner helt ned.

Det vil formodentlig også styrke deres udvikling af jordstængler at de ikke skal forsøge at holde liv i en slatten top i resten af sæsonen. Jordstænglerne bliver til nye skud, og er dermed med til at gøre dit bed tæt.
Tusind tak for hjælpen Lars ON. Jeg søgte meget på nettet uden held... og nu har jeg klippet ned. De er nemlig høstanemoner og jeg er glad for at høre de gror så meget, da jeg elsker dem! Igen mange mange tak ... fra en meget uviden haveejer! Du hører desværre sikkert fra mig igen om andre emner!
Det er nemmere bare at lade høstanemonernene stå hele vinteren, og så lade bladene visne ned af sig selv. Blomsterstænglerne står resten af vinteren, og ser pæne ud, og kan tages på 5 minutter med en hækkeaks i foråret, før vintergækker og andet dukker op.

Green

Den skal klippes helt i bund 2 år i træk, så får du en fantastisk anemone... det har vi altid gjort, min farfar var gartner og ham lærte vi meget af.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skal klippe dem hel ned og det du ha klipet kan du brug i en vanpibe det smager rigtig god

Wolla

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis