Drejebænk med hul endepinol?

Hey Jeg leder efter en mindre, ikke-dyr drejebænk, hvor den højre endepinol har et hul i midten, så at man kan føre et bor igennem og på den måde bore træstykket ud. Jeg har set nogle Jet-maskiner, der sælges gennem Axminster men de ligger over budget, når der også kommer fragt på. Er der nogen, der kender lignende produkter, der sælges i Danmark? Evt. kan man så montere en pinol på en anden drejebænk?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du roder lidt rundt i det, alle drejebænke er udstyret med en pinol og pinoldok. På de fleste kan center dornen trækkes ud og der kan indsættes en anden dorn med en borepatron på. Der er på de større maskiner også bor der kan indsættes i pinolen.
Hvad er over dit buget ? Prøv at søge på drejebænk jeg mener at der er en til salg her på LDS. i køb og salg og ellers kunne du jo søge i DBA. efter en brugt.

V.h.  Håndværkeren

Ps. ser lige at Skovmand58 har en til salg
Okay, jeg har heller ike fuldstændig styr på alle elementerne i sådan en maskine, så det kan godt være, at jeg roder lidt rundt i det. Mit budget er måske på 2000 kr. Det er til hobbybrug, og emnerne skal ikke være længere end 50 cm. Jeg har set lidt på de to modeller fra Primus-Danmark. De er godt nok meget billige, og selvom jeg har købt fra dem før, så vil jeg måske gerne se efter noget, der er i en lidt højere prisklasse.
Er der evt. nogen andre, der kender mindre drejebænke til salg fra ny af i DK med hul endepinol? Kunne man evt. anskaffe sig en af de to fra Primus Danmark og montere en anden endepinol og på den måde løse problemet?
Nu har jeg været inde og kigge på de dreje bænke du omtaler, havde du fortaly at det var trædreje bænke, havde vi slet ikke behøvet at komme med flere svar end et ! Trædreje bænke fås ikke med hul igennem klo akselen.
Så er den potte ude.
Håndværker: Der fås da drejebænke uden pinol, fx revolver drejebænke. Desuden skrev han i sit første indlæg, at der var tale om en trædrejebænk :p

Simski: Inden dit emne bliver kørt mere af sporet, har jeg et præciserende spørgsmål: Er det dette her du mener: http://toolmonger.com/2009/09/15/dealmonger-woodcraft-hollow-lathe-center/ ?

Peace through superior firepower.

Annonce

Simski: Inden dit emne bliver kørt mere af sporet, har jeg et præciserende spørgsmål: Er det dette her du mener: http://toolmonger.com/2009/09/15/dealmonger-woodcraft-hollow-lathe-center/ ?


Det er præcis sådan noget, jeg leder efter. Jeg har skam set Jet lave nogle drejebænke, hvor det er standard, men har ikke set noget i Danmark i samme stil i samme prisklasse, men hvis man nu kunne montere sådan noget på en mindre, hobby bænk, ville det jo være lige i øjet.
Så trækker jeg mig baglæns ind i fuglekassen igen, jeg kan jo også vrøvle
Jeg har ingen ide om hvor det kan købes fra ny, men jeg ville ikke tøve med at skille den originale pinol ad, for at se om det var muligt at bore et hul igennem hele svineriet. Det vil selvfølgelig kræve en _rigtig_ drejebænk (til metal, for ikke at rode mere rundt i det), så jeg ved ikke om det er lidt uden for dit scope?

Peace through superior firepower.

Tjah, jeg kunne også bare spare lidt ekstra op til senere og så købe en Jet maskine fra England.
hej Simski
du kan komme og prøve min Jet det er jo tæt på.
Den kan det du efterlyser
mvh Steen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis