intallation af pillefyr

Hej alle
Kan i hjælpe mig med råd?

Jeg skal havet installeret mit pillefyr. Det skal tilslutte det nuværende vand-installation. bla. (radiator)
Der er en frem og en retur som er 1" jernrør som løber hele vejen rundt langs loftet i huset og på vejen deles den ned til radiatoen i et 3/4" rør.

Da jeg skal tilslutte radiator vand "frem" oppe ved loftet lyder mit spørsmål på, om jeg kan tillade mig at lave en muffe der går fra pillefyrets 1" (radiatorvand frem) ned til
måske 15mm kobberrør og trække det i kobberrør op til loftet og tilsluttet det i en  muffe igen som går fra 15mm til 1" rør ?

Vil der være nok flow i systemet? 

håber at i forstår mit spørgsmål.

vh Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville jeg bestemt ikke gøre.
Hvorfor ikke køre det i 1"?
Du samler det da bare med en union, hvis det er samlingen du er bange for.

Med venlig hilsen
ktm

 

Alternativt kan du føre dine rør fra loftet ned i fyrrummet, også bruge "kedel slanger" hvis du ikke har mod på at lave gevind, skrue bøjninger på osv. De kan fåes op til en meter muligvis mere i 1". Til omkring 120 kr pr stk.

Mvh Thomas Hansen

Hej alle
tak for hurtig svar. De råd vil jeg bruge. Jeg holder mig til 1" rør hele vejen. Og det med kedel slangerne var sku en god ide. Det er en nem løsning, da det er en midlertidig installartion(max 3 år) jeg skal lave. Indtil vi får langt slanger i gulvet i hele huset. Så slipper jeg for at skulle arbejlde i 1" diminsioner.
Endnu en gang tak.l
Det var så lidt.

Havde jeg vidst der fandtes kedel slanger, da jeg sidste år installerede pille fyr, havde jeg sgu også brug dem, frem for besværrt med bøjninger, osv. Man bliver altid klogere.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis