Spots, hvilke skal man købe

Jeg skal indbygge spots, det kalder jeg dem der sidder i loftet. Hvad skal jeg vælge. Det er snart som alt andet en hel videnskab.

Det er en entre på 4,5 m i længden og 1,20 m i bredden. Der er ikke nogen lysindfald fra vinduer. De skal bare lyse op, helst uden "spot" effekt, bare jævn belysning i hele rummet. Led, halogen ???? Er der nogen gode ideer evt inspiration fra hjemmesider. Jeg orker ikke at sætte mig ind i denne verden også.

Forslag modtages med tak.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil ikke have spot virkning.
Skal de/ det vaere plant med loftet eller maa de/det bue under?

Hvilke muligheder er der for indbygning? Hoejde i loftet?

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg ville placere 4 spots på flg. måde:

De er alle placeret midt i gangen på den smalle led, altså 60 cm til kanten. Så vil jeg placerer dem således fra den ene væg:

Væg<-75cm->X<-100cm->X<-100cm->X<-100cm->X<-75cm->Væg - Jeg har også et forslag til spots, men er ikke vild med at linke til dem her. Smid evt en mail til [email protected], så skal jeg smide dig et link :-)
Skrevet af FWM på 08 sep 2009 22:33
Du vil ikke have spot virkning.
Skal de/ det vaere plant med loftet eller maa de/det bue under?

Hvilke muligheder er der for indbygning? Hoejde i loftet?

Det er et loft jeg har sænket med gips for at slippe for klemkasser rundt i kanten.
Der er 70mm hulrum, lamperne skal sidde plant med loftet.

Med spot virkning mener jeg kocentreret oplysning på få steder.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af Søren Rasmussen2 på 09 sep 2009 17:38
Hvad med LED-spots? Det varer mange år inden du skal skifte dem, og de bruger meget lidt strøm, se denne hjemmeside

mvhS

Tak for linket, men jeg ville helst undgå retmingsbestemt belysning.



Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
Hej Sten...

Med målene fra tidligere mente jeg flg.:

Håber det hjalp på forståelsen :-)

Hvis du laver spotsene som ovenstående vil det ca. komme til at se således ud:

Billedet er lavet udfra en "standard" indbygningsspot. Der er ikke taget højde for andet lysindfald (døre, vinduer osv.)

MHT. spots vil jeg anbefale dig at benytte en hjemmeside der hedder (XXX, sendt via mail!). Jeg har købt der mange gange. De er billige og har et stort udvalg.

Jeg er dog bange for at du får svært ved at finde noget der kan være på 70 mm. Det er der meget få spots der kan klare. God arbejdslyst...

MVH

Lasse Kristensen
Skrevet af bamse82 på 09 sep 2009 22:33
Hej Sten...

Med målene fra tidligere mente jeg flg.:

Håber det hjalp på forståelsen :-)

Hvis du laver spotsene som ovenstående vil det ca. komme til at se således ud:

Billedet er lavet udfra en "standard" indbygningsspot. Der er ikke taget højde for andet lysindfald (døre, vinduer osv.)

MHT. spots vil jeg anbefale dig at benytte en hjemmeside der hedder (XXX, sendt via mail!). Jeg har købt der mange gange. De er billige og har et stort udvalg.

Jeg er dog bange for at du får svært ved at finde noget der kan være på 70 mm. Det er der meget få spots der kan klare. God arbejdslyst...

MVH

Lasse Kristensen

Ja hold da op Lasse det er fyldestgørende. Sikke et arbejde, det er jeg meget taknemmelig for. Jeg ser hvad de har på den hjemmeside. Jeg har ikke sat plader op endnu så jeg kan sikkert godt få mere plads. Tusind tak

Hlsen
Sten

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

hvorfor må vi andre ikke se hvilken hjemmeside det er?

/cs

Skrevet af csteinod på 10 sep 2009 20:01
hvorfor må vi andre ikke se hvilken hjemmeside det er?


Ja bamse82 det kunne jo være at der var noget vi kunne bruge
Men al respekt for dig, og du ikke bare spammer tråden som Søren Rasmussen2, der linker til egen hjemmeside og @foretning

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

okay, så skidt... :-)

Jeg benyttet lite-house.dk rigtigt ofte. har brugt 4 forskellige slags af deres indbygningsspots, både til direkte indbygning i isolering og alm spots, og de har alle været i super kval, til en yderst fornuftig pris! Jeg vil derfor gerne anbefale dem, men har som sagt overhovedet ikke aktiver eller interesse i deres virksomhed.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis