prisoverslag på boligforbedringer

hej,

jeg er igang med at renovere mit hus,og kunne godt tænke mig et prisoverslag (bare løst) på hvad jeg har lavet (og fået lavet) indtilvidre ville koste hvis man skulle have håndværkere til at lave det hele. (også får at få lidt gør det selv motivation )

- isolere 1.sal (grundplan 70 kvm, taghældning 45 gr., isolering til kip, dampspærre).
- 2 lag gips: til kip, skillevægge ialt 300 kvm plader (2 lag x 150 kvm).
- spartling, filtning og maling af ovenstående.
- pudsning + spartling + filtning + maling af gavlvægge ca 24 kvm.
- nye vinduesplader i træ.
- helt nye elinstallationer (3 rum med 5 stikkontakter i hver + 2 lampeudtag) + en gang med 2 kontakter og to lampeudtag i korrespondance.
- 2xPDS udtag i alle rum + tv.
- nye energiruder (3x1 kvm).
- 2 nye ovenlysvinder.
- 3 nye radiatore, termostater, koblingsdåser og pex-rørføring.
- fjerne gammel el tavle, og etablere ny tavle + måler i kælder (3 fase 4 lysgrupper + 2 kraftgrupper).
- rette ujævnt betondæk ud, (10 mm på 70 kvm er nok et rimeligt overslag).
- ligge foam og parketgulv hvid matlag eg.
- 3 døre + karme + gerrigter og fodlister.

Er godt klar over el arbejdet ikke er gør det selv, ligesom vvs arbejdet ikke er (har direkte fjernvarme). men derfor kan man jo godt få tingene gjort til familiepris .

hej, jeg er igang med at renovere mit hus,og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes jo "banditter" alle steder, dem kan man undgå ved at spørge hvad prisen på varen er INDEN man bestiller i BLINDE ... det svarer sgu da til at står nede på torvet og viftet rundt med sin åbne pung.

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af cru på 11 sep 2009 13:13
Hej Steinaa
Det er som altid den gyldne regel... man får det man betaler for.. installatører lever/monterer/servicerer OG står inde for produktets langtidskvalitet. Og så må den værdiforøgelse elektrikeren giver produktet godt kunne ses på regningen.. brug krudtet på at levere en god service og der er aldrig problemer med at kunderne beklager sig over regningen.
Den forstår jeg ikke helt - installatøren står jo ikke og laver kablet selv så hvordan står han inde for produktet?? Han står vel kun inde for dets korrekte anvendelse?

Der sker det det samme som indenfor andre brancher at fageksperten læser en produktspecifikation og mærkninger fra myndigheder og stoler på sin producentgaranti.

Udfordringen er så at der er masser af kompetente mennesker der ikke er direkte autoriseret indenfor et fag men er udmærket i stand til at læse en produktspecifikation på en stump eller bede bixen der sælger den om at dokumentere at den certificeret til det den skal ift myndighedskrav - men de får tit den kolde skulder når de kun spørger på at købe hænder og fødder.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af BOFH på 12 sep 2009 22:02
Den forstår jeg ikke helt - installatøren står jo ikke og laver kablet selv så hvordan står han inde for produktet?? Han står vel kun inde for dets korrekte anvendelse?

Der sker det det samme som indenfor andre brancher at fageksperten læser en produktspecifikation og mærkninger fra myndigheder og stoler på sin producentgaranti.

Udfordringen er så at der er masser af kompetente mennesker der ikke er direkte autoriseret indenfor et fag men er udmærket i stand til at læse en produktspecifikation på en stump eller bede bixen der sælger den om at dokumentere at den certificeret til det den skal ift myndighedskrav - men de får tit den kolde skulder når de kun spørger på at købe hænder og fødder.

/BOFH

Nu er betegnelsen "produktet" jo ikke udelukkende fysisk, det er den samlede levering han afleverer og fakturerer til kunden.  DVS... det indeholder også hans viden/tanker og ideer.. ikke alt er reguleret af SIK. eks. kan divergerende installatører vælge forskellige føringsveje for et kabel, der til slut er mere eller mindre synlige for kunden. Nogle laver "produktet" mere værdifuldt for kunden end andre, MEN køber man alle de forskellige fysiske del og selv skal "producere" slutproduktet, skal det i sidste ende også være billigere, det er hele essensen i LDS. 


Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af cru på 12 sep 2009 07:09
Der findes jo "banditter" alle steder, dem kan man undgå ved at spørge hvad prisen på varen er INDEN man bestiller i BLINDE ... det svarer sgu da til at står nede på torvet og viftet rundt med sin åbne pung.


Det har du da naturligvis ret i, men jeg har bevaret lidt af min naive barnetro, således at jeg går ind i forretninger, hvor jeg almindeligvis kommer og regner ikke med at skulle r..rendes.

En fortjeneste på 5-700% betragter jeg som værende uærligt og uventeligt, hvorfor jeg ikke spurgte om prisen i forvejen. Men jeg erkendte jo min dumhed og betalte, men har kun købt småting der, til under 50 kr. siden, hvilket de ikke kan tjene på og så ellers alt andet af betydning andet steds.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også