At beklade væggen med gips ?

Hej,

Er så heldig at være ejer af verdens smukkeste gang som er malet med verdens dejligste strukturmaling... Eller faktisk er jeg ikke så heldig og vil egentlig hellere være fri for strukturmalingen...

Som jeg ser det er der 4 løsninger....

1: Hamre alt puds af væggene og pudse væggen op igen = en jævn væg men ikke inden for mine kompetencer¨
2: Slibe malingen af, hvilket kommer til at tage sådan ca 1000 år og 10.000 stykker sandpapir.... Min væg bliver sandsynligvis glat, men det kommer også til at svine i mange mange dage....
3: Fjerne de værste toppe pg derefter fuldspartle væggen (Mon det kan blive 100% jævnt)
4: Beklæde væggen med gips ...

Umiddelbart er jeg mest til løsning 4, da det ikke sviner specielt meget... Og så burde det jo være til at få helt jævne... Jeg vil selvfølgelig gerne beholde så meget bredde i gangen som muligt, så min ide var at lime pladerne op for på den måde ikke at sgu have forskalling under......

Vil lim holde og i givet fald, hvilken lim skal jeg bruge ?  Kan jeg bruge de gipsplader som kun er 6 mm eller skal man op i en 13´er....

/Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lime gipspladerne på med lip multiklæb fliselim.
Alm. 13 mm gips, og sættes i speciel gipsmasse / klæber som er beregnet til det.

Mon ikke du kan finde lidt informationer om det hos Knauf.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Koludabyg

God ide http://gds.knaufdanogips.dk/mounting/m_paste_gypsum/index.html

Der står godt nok at underlag skal være malingsfrit, men mon ikke jeg kan finde et eller andet som kan hæfte på maling ?

/Anders
Jo da, ellers må væggen jo lige primes inden det opsættes...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også