Tegning/konstuktionsskitse LUNA 26

Hej alle
Jeg prøver igen for at høre der virkelig ikke findes nogle LUNA folk eller andre, som har en link/forbindelse til en tegning/ konstruktionsskitse over en LUNA 26, eller er der nogle der måske kender historien om LUNA modelleren fra 19-26-30 fods.
Jeg har hørt at Quiorings skibsværft solgte formen til Sverige, men som skrevet er det kun et rygte.
Jeg har talt med Quiorings men de har intet over LUNA bådene,
Så er der en af jer der har det mindste over LUNA 26 så venligst send mig en mail-

På forhånd tak
Mvh

Lars

------------------

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.
Du søger tegning til en Luna 26,jeg har de tegninger der fulgte med båden, men det er ikke byggetegninger. Hvis du vil have kopier skal du være velkommen.Angående støbeforme mener jeg at de ligger i Jylland hvor man kan leje dem,jeg har været i forbindelse med firmaet og mener det hedder Geltorp men jeg er ikke helt sikker.Min Luna er iøvrigt fra 1973 med rig.Ring gerne til mig hvis jeg kan hjælpe dig.48188706.
Med venlig hilsen Jørgen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mon ikke det er firmaet Gel-Top i Vejle der er tale om.

Data hentet fra www.krak.dk
Firma : gel-top a-s


Adresse: Storhaven 10
Postboks 480
7100 Vejle
Telefon: (+45) 7582 1133
Mobil: (+45) 2887 1130
Fax: (+45) 7582 1967
Web-site: www.gel-top.dk
E-mail: [email protected]
CVR nr.: 81810028

Venligst Njord wink

MVH Njord
Annonce
Hej alle smile
Tak for alle jeres svar ang. tegninger til LUNA.
Jeg har siden dette indlæg blev lavet sidste år fået div. tegninget over LUNA m.m.

Dejligt at der rundt ommkring er folk der er behjælplige.

Mvh
Lars Dahl www.home1.stofanet.dk/lars-dahl
du kan prøve at maile til mig
da min far har bygget en luna 26.
for cr 15/20år siden
og jeg mener han har alle
orginale tegnige
[email protected]
Hej alle.
Jeg ønsker ligesom lars også tegninger og oplysninger om luna bådene.

Derfor har jeg lavet en Facebook gruppe: Luna 26 boat (Owner and interest)

Jeg håber nogen vil blive medlem i denne gruppe, så det er nemt at dele viden.

Mvh Ryan

Pt mangler jeg tegninger over øverst vindues parti (træskellettet)
Er der nogle der har noget liggende.

Mail :[email protected]

Mvh Ryan Kærgaard
Hej Ryan

Jeg har en Luna 26, og vil gerne være med i din gruppe, men kan ikke finde den inde på FB. Med hensyn til tegninger af "styrehus" vinduer, så er det vist nærmest umuligt, hvis du da ikkke skulle være god til selv at tegne dem efter et eksisterende sæt.
Da jeg købte min i 2003, ville jeg have de eksisterende vinduesrammer af, og have dem hjem for at renovere dem. Så jeg startede med at tage glasfibertoppen af, og da jeg gjorde det, faldt rammerne totalt fra hinanden, heldigvis var vi 4 mand til at løfte taget, så hver mand nåede at gribe de hærdede glasruder. Men at få sat de gamle rammer sammen var umuligt, så jeg kørte ud til vores lokale tømrermester med stumperne, og fik lavet 4 nye rammer i teaktræ, og det er noget der holder.

Nå men den historie løser jo ikke dit problem med en tegning.

Mvh Finn
Hej Finn

Det løser måske ikke problemet, nu og her men det giver bestemt inspiration og gåpå mod.

jeg kan forestille mig at det er pænt dyrt med en tømmer/sneker løsning på vinduespartiet.

Gruppen på FB er gjort offentlig nu, så den er til at finde, drømmen er at med tiden få samlet en fin lille gruppe hvor man kan trække på lidt erfaringer og knowhow.

Mvh
Ryan

Mvh Ryan Kærgaard
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis