Forbedring af trådløst signal

Er der nogen der ved om der findes en holdbar løsning til at forbedre det trådløse signal? Min computer har svært at opfange signalet, fra hvor den står. Jeg har ikke rigtig mulighed for at flytte hverken router eller computer, så jeg ville høre om der fandtes en måde, udover at trække et kabel.

/Kenneth



 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Windows Vista håndterer TCP-pakkerne anderledes i forhold til ældre Windows-versioner, og det kan give problemermed nogle routere.

Løsningen er at deaktivere ”Receive Window Auto-Tuning Level”. Det gør du ved at logge på pc’en med administratorrettigheder. Dette gør du ved at vælge Start > Kør..., skrive cmd og trykke ctrl+shift+enter. Her skriver du:

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Genstart derefter computeren.

Mvh.
Kim

Køb en større antenne til din trådløse router. Jeg har en større på min og kan sagtens køre fuld knald ude i garagen med 2 ydermure og 20 meter imellem computer og router. Tror min hedder Hawking eller noget.
Har forsøgt det du skriver knc, men jeg forstår det ikke? Kan ikke få det til at virke?


 

Beklager det senere svar...

Jeg går ud fra, at du har Vista - ellers kan du ikke bruge kommandoen, for Microsoft har i Vista ændret TCP/IP protokolstakken for bedre at kunne understøttet højhastigheds netværksforbindelser. Dette styrer parameteren autotuninglevel.

Du kan evt. prøve denne kommando:

netsh interface tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted

Mvh.
Kim

Jeg må åbenbart have gjort noget forkert, for i dag godtager den begge kommandoer med svaret ok.


 

Helt O/T
Grossmann, hvordan sluttede din gruelige lidelseshistorie med dit kraveben? :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Den sluttede sådan ret godt (utroligt at du kan huske det)

Det tog jo længere tid end forventet, fordi jeg ikke kunne holde mig i ro, (6 uger istedet for 3)
Jeg slap sådan set fra det uden gener af betydning. Til tider kan jeg mærke en sene eller sådan noget smutte, der hvor det har været brækket, og det giver sådan et jag igennem skulderen, men det er jo ikke noget der betyder noget. Så udover at man kan se bruddet i bar overkrop, så går det forrygende.

BTW jeg kan ikke mærke nogen forskel på om autotuning er disabled eller enabled? Hvad er det den gør?



 

Det skal måske siges at vi kører en 20 mbit forbindelse.


 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis