Forbedring af trådløst signal

Er der nogen der ved om der findes en holdbar løsning til at forbedre det trådløse signal? Min computer har svært at opfange signalet, fra hvor den står. Jeg har ikke rigtig mulighed for at flytte hverken router eller computer, så jeg ville høre om der fandtes en måde, udover at trække et kabel.

/Kenneth



 

Er der nogen der ved om der findes en holdbar... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Træk ledningen. det er så meget bedre.

Jacob
Enig med Jacob Antenne - nogle gange kan det blot ikke lade sig gøre. Enten fordi man bruger en bærbar forskellige steder i hjemmet/haven, eller også fordi der er for langt til routeren.

Ideen med autotuning i Vista er at TCP skulle sende og modtage data "meget" hurtigere end XP (MS' udmelding). Computeren holder øje med båndbredde, hardware, netværkforsinkelse og andre ting, der spiller ind i hastigheden. Nogle/mange gange kan teknologien ikke arbejde sammen med udstyret, hvilket resulterer i, at det går endnu langsommere eller opgiver forbindelsen.

Det er den korte og ikke-tekniske forklaring.

Mvh.
Kim

O/T
Det lyder godt!
Du beskrev dine lidelser på en meget humoristisk måde, måske ikke tiltænkt, men jeg morede mig meget midt i medfølelsen!!
Svarede vist nok også lidt spøge-ondskabsfuldt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Knc: Det vil blive for bøvlet at trække kabel. Men efter autotuning er slået fra er jeg ikke røget af nettet en eneste gang. Det hjalp markant..

Ktm: Ja det var tider. Jo, jeg skrev på en måde, så det ikke lød så alvorligt, man kan jo lige så godt tage det med et smil ;D

Siden dengang har jeg altid haft en rulle tape og en selvholdertang med mig, samt et par strips Så jeg føler mig ret godt sikret.


 

Skrevet af uffe_lonberg på 21 sep 2009 20:05
Ja jeg ville anskaffe mig et Cisco acces. det virker.

Det var dog en ringe udokumenteret påstand.
Cisco er gode til netværk. men sendere og modtagere de ikke meget forstand på. her er eriksson, kenwood, motorola osv. langt bedre. man må jo formode at netværks delen virker eftersom det virker ved kortere afstande.

Jacob
Altså jeg har flyttet lidt på routeren, så mit signal kom helt op på Signalstyrke: god, efter vista skalaen. dvs. 3 streger ud af 5..
Nu mistænker jeg lidt fibernettet for at være ustablilt, da jeg stadig bliver smidt af med jævne mellemrum.. Synes det er værre når jeg har meget internet traffik, men bare en tanke herfra.. Her i eftermiddag da jeg downloadede mens jeg spillede poker, samt streamede fra youtube, så blev jeg smidt af næten uafbrudt..


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis