bremser får rattet til at ryste!!

Hej jeg har lidt bøvl med mine bremser! De får ratte til at hoppe/ryste. Det skyldes venstre forhjulsbremse. Jeg kan rense dem og smøre dem rigtig godt med fedt, men efter et par dage er det det samme igen! Hvad kan der være galt. Det undrer mig bare meget, at jeg kan fjerne hopperiet i rattet bare ved rengøring. Den hyler ikke, dvs bremsen hænger ikke....
Håber at der er nogen som har et godt svar!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men her er der flere muligheder...

1. Luft i bremsevæsken.
2. Skiver der er pletvise rustangrebne... sorte pletter på jernet, som ikke går væk når der er bremset.. gravrust.
3. Afbalancering.
4. Skidt mellem skive og nav.

Nye skiver og klodser kan måske løse problemet...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er jo kun bremsen ved venstre forhjul som giver mig problemer. Som nævnt går det jo væk når jeg renser min kaliber, der hvor bakkerne sidder, smør det godt med fedt.... og så er alt rysten væk.... men men som nævnt kommer det igen efter et par dage. Det er det som undrer mig! tror du ikke mere det handler om min kaliber og holderen til bremserklodserne??
mvh
torben

<p>&#160;</p>
Hvis den er renset fuldstændig ren, og tingene glider som de skal, skulle der jo ikke være noget problem... synes jeg
 
Man kan jo altid prøve at skifte kaliberen, men det er jo en lidt dyr fejlfindingsmetode. Ellers kan man splitte den helt ad.
Det gjorde jeg med min ene kaliber der sad fast i håndbremsedelen (var naturligvis en bagkaliber, og bilen har skiver bagerst også). Man kan købe nye pakningssæt til kaliberen... bl.a. på www.e-bay.de

Men... hvis der er sorte pletter på skiverne, skal de skiftes... det er gravrust og du får aldrig en jævn bremsning ud af dem igen. Nogle skiver kan afdrejes, men det er ikke besværet værd, hvis man ikke selv kan gøre det. Alt efter bilmodel er bremseskiver ikke specielt dyre... evt. igen på www.e-bay.de

Køber stort set alle reservedele til mine biler på dette sted  og sparer 30-40 % i forhold til T. Svansen og alle de andre i DK, selvom jeg skal betale forsendelse....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis jeg husker rigtigt, er det en Ford Escort du har. Ford fra 80-90erne er kendt for dette problem.
Det skyldes sløje bremseskiver.
På min Mondeo fra 1995 har jeg nøjagtig samme problem og havde det også med en anden 95er og 97er. Løsningen var hver gang at sætte sports- eller HD-skiver på, altså en bedre og kraftigere type end de originale.
Jeg har også sportsskiver liggende til den nuværende, men da det oftest er Hustru, der kører bilen, har jeg ikke fået dem monteret endnu.
Jeg købte mine ved Mekonomen. Det er altafgørende vigtigt at du får disse forstærkede skiver. Skifter du bare til nye almindelige skiver, har du problemet igen i løbet af 14 dage. De er desværre en hel del dyrere, men da de virker, er det jo lidt ligegyldigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Prøv at tjekke tilbageslagsfjederen. Den har det med at blive slidt (sløv) med alderen.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Til ktm jo det er stadig min gamle ford!! Jeg forstår godt din besked, og jeg er med på den!. Det jeg ikke forstår hvorfor jeg så kan fjerne rysten i rattet ved at rense kaliberen ( der hvor bakkerne sidder) og så er det væk et par dage!! Hvis nu det var skiverne ville det så ikke være der hele tiden. En Tanker er, om der er fordi jeg så får klodserne til, at sidde rigtig igen (altså dem på bilen hi) og de derved bliver skubbet skæve af skiven igen efter en tid.......

thomas tilbageslagsfjerden et fint ord! Det er vel den som sidder på kaliberen og holder på klodserne??
mvh
alte

<p>&#160;</p>
hov må man sætte sportskiver på i den ene sidde (nok et dumt spørgsmål) Det hedder vel parvis!!

<p>&#160;</p>
Det hedder helt sikkert parvis!!!

Jeg kender godt det med at rystelserne er væk en kort periode, efter man har rodet med sagerne, men jeg ved ikke hvorfor.
Kuren har for mig været at skifte til sportsskive.
Det er rent ud sagt til at få lange af, at køre med sådan rystende bremser.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er træls som vi siger. havde det været begge hjul havde jeg jo heller ikke været i tvivl..... der er vel ikke andet for, at jeg begynde at lægge lidt penge til side!!
Jeg har forresten skiftet min tomgangsregulator..du husker vel vores lange snakke om at den hostede lidt....det gør den stadig, men den er da ikke brændt sammen endnu, faktisk så bruger den ingen vand eller olie...Så nu har jeg nok bare lært at leve med det.

Tak for indlægene, jeg lære stadig noget nyt hver gang.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis