bremser får rattet til at ryste!!

Hej jeg har lidt bøvl med mine bremser! De får ratte til at hoppe/ryste. Det skyldes venstre forhjulsbremse. Jeg kan rense dem og smøre dem rigtig godt med fedt, men efter et par dage er det det samme igen! Hvad kan der være galt. Det undrer mig bare meget, at jeg kan fjerne hopperiet i rattet bare ved rengøring. Den hyler ikke, dvs bremsen hænger ikke....
Håber at der er nogen som har et godt svar!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej jeg har lidt bøvl med mine bremser! De får... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo da, og jeg kan nu berette at jeg først for en lille uges siden fik sat de tændrør i jeg pralede med, at jeg havde købt i stedet for de Denso jeg havde fået som ikke virkede. Ting tager jo tid.
Skiftede du tændrør pga. huggeriet? Og satte du gnistgabet ned? Jeg gik helt ned 0.60 mm før det blev manerligt med de nu kasserede tændrør.

Med venlig hilsen
ktm

Det er næsten svært at huske hvad jeg har gjort efterhånde!! Men jeg tro faktisk at jeg køre med nogle med normal afstand, måske skulle jeg prøve at sætte de andre i igen. Jeg har faktisk haft bilen på værksted siden , men de lyttede lidt, rørte lidt og bildte mig ind at jeg skulle køre på 5 -40 olie. Det gav en regning på 1200 alt i alt, uden det har ændret sig. Skide være med om den hugger lidt , men det irritere mig grusom at jeg ikke kan finde fejlen!!! men det kender du vel alt til??

Noget af det jeg også har fået at vide, er at den kan være meget følsom for hvor meget man spænde tændrør ( at man kan spænde dem i stykker især på denne bil), og det også kunne være en årsag. kender du noget til dette!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Jeg har aldrig brudt mig om at voldspænde tændrør, og slet ikke efter jeg har brugt en hel lang dag på at pille et sæt tændrør ud af en bil, hvor en eller anden tosseklump havde voldspændt dem i. Det var dog en V12.

Jeg spænder så jeg lige mærker, at der bliver fast anlæg. Ofte kan man mærke at man er i bund og lidt efter strammer gevindet, hvorefter det bliver sejt at trække til for til sidst pludseligt at blive meget mere fast. Så stopper jeg og det plejer at virke for mig, hvis ellers beskrivelsen er til at kloges af. Efterfølgende er det til på manerlig vis at få dem ud igen.
Du kan selvfølgelig også bruge en momentnøgle, men hvem gider det?
Eller hvis det er lettere at forstå, så trækker jeg ikke hårdere end jeg ville trække en 8 mm eller 5/16" bolt.

Jeg er også en del sørgmodig over at få min bil på værksted, når dovenskabeligheden har grebet mig. Sidst, for en 3 år siden, var da jeg ikke orkede at skifte tandrem på min daværende Mondeo 1,7 diesel. Det kostede 5.300 kr. Det går jeg og brækker mig over stadigvæk.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis