Probuilder Rilleskærer

Hep Hey!!

Jeg har sådan en fin rilleskærer af mærket Probuilder.
Maskinen kostede en plovmand og har sådan set været med i 3 husprojekter (Hvor alt blev renoveret) og den udviste stor grundighed i arbejdets udførelse. Samt, diverse småopgaver.

Så skal min svoger låne den en weekend, og han ødelægger den...
Den er købt i HN. Problemet er bare at de ikke sælger den mere.
Det er selve bolten som skal spænde klingerne fast han har spænd over, så gevindet er ødelagt!
Jeg har prøvet om jeg kunne finde en bolt andre steder, uden held.
Det er HP Værktøj der servicerer disse og andre maskiner.
Bolten er ca 14 mm i diameter og 75 mm lang. Alligevel bliver de ved med at sende en på 30 mm...

Håber der er nogen der kan hjælpe. Enten med en bolt eller med en defekt maskine jeg kan købe.

Jeg skal nemlig snart bruge den til sidste projekt...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tager du ikke lige et billede af den? hvad for noget gevind er der på? måske der kun snedkereres en.
Der kommer lige et billede imorgen.

Jeg har snakket med en metalbehersker. Han sgade at det ville blive lige så dyrt som at købe en ny... :-*(

Men jeg finder lige nogle patroner til skydelæren og kameraet imorgen. Så skal der nok komme tal og billeder.

Næstformanden

Ja, jeg er jo en travl mand. Så det med "imorgen" var vist lidt optimistisk...

Hvorom alting er, så er her et billede af bolten.
Tallene til venstre er højde og dem til højre er længde.
Måske det ikke er så godt som det du nårmalt arbejder efter, men du må nøjes...

Næstformanden

hmm.. jeg kan ikke lige se noget billede?
Jeg kan umiddelbart heller ikke se noget...

Det er nok den klassiske med at glemme det vedhæftede...

Jeg prøver igen:
Næstformanden

Annonce
Skrevet af Næstformanden på 10 sep 2009 19:19
Jeg kan umiddelbart heller ikke se noget...

Det er nok den klassiske med at glemme det vedhæftede...

Jeg prøver igen:
Næstformanden

Nu ved jeg at du kører som møntør, og har adgang til at kunne købe hos engro forhandlerer.
Så næste gang du kommer forbi wurth (de er bedst til bolte).
Så køber du en højstyrke bolt i 10mm med fin gevind, husk møtrik.

Så får du din maskinkammersjuk til at lave alt de fine der er fra gevindet og til kraven/spændeskiven på billedet, det skal laves i en pasning så locktite gevindlock eller tilsvarrende kan låse det sammen.

Du bliversnart fyret
Du kostede næsten mig min laptop,
 Da der ikke var noget billed, fik jeg en mistanke om at du havde oploaded med usynlig fil, og hvad lærte jeg som (pige)spejder, Usynligblæk bliver synlig over varme (starinlys,mm).
Men nu er skærmen noget tykkere end papir, så for at overfladen skulle kunne blive varm nok, skulle der minimum gang i ukrudtsbrænderen
Da der så stod røg og damp om mine øre, kom jeg i tanke om at det jo er elektronisk den er gemt, så på google og søge hele dagen, men jeg kunne ikke finde noget der kunne åbne din spionfil
Og så har du bare glemt "GLEMT" at uploaden den

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

du kan kalde på sjallock holmen detekiv manden med kallabas pipe! og hat. og en store lup.! for at finde den skjulte fil.
I går eftermiddags, fik jeg en mail fra HP Værktøj i Børkop. Det er dem der står for servicen på disse og andre maskiner i Norden.
Der stod at de endelig havde fundet den rigtige bolt, og at den var afsendt dd.

Nu har jeg så lige været ude og tømme postkassen. Og så lå der en fin lille bolt til mig :-)
Ikke den samme lille forkere en de har sendt 2 gange før. Men en der rent faktisk passer!!

Og så åbner jeg selvfølgelig den fine lille plastikkuvert der sidder på forsiden, for at få chokket. Men der var ingen regning med!! Se det var et chok på den gode måde!

Nu må jeg så se om jeg kan finde alle delene til maskinen igen... I kender det sikkert godt: Man skiller det ad for at finde fejlen, det hele ligger på bordet. Så kommer der lige et andet projekt der skal have lidt plads. Og så skubber man kassen med skruer og bolte ned på gulvet...

Tak for de indlæg der kom. Jeg nåede ikke at prøve dem. Men nu skal jeg ud og samle :-D

Næstformanden

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis