Tjek liiiige den her ud...

Hej.

I formiddag var vi jo som sædvanlig på containerpladsen, og dagens bedste fund må så afgjort være den her:

En Crome & Goldschmidt symaskine i original kuffert, med alt tilbehør, og den ser ud som om, den lige er kommet ud fra fabrikken. Den kunne vi altså ikke nænne at kyle i elektroskrot. Hvis vi ikke selv vil beholde den, kommer den ned til Den Gamle Købmandsforretning i Greve, de vil garanteret gerne have den i samlingen.

Kan nogen fortælle os, hvad årgang, den cirka er? Vores eget gæt er slutningen af 50'erne/starten af 60'erne. I brugsanvisningen bruges bolle-å og navneord er skrevet med småt, så meget ældre tror vi ikke, den er.

Men kæl, det er den

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej. I formiddag var vi jo som sædvanlig på... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
WD-40 er ikke en olie men en vand fortrænger.

Jacob
Skrevet af Håndværkeren på 04 jan 2011 21:38
Og jeg ville ikke tude bruge det på mine fiskehjul af den simple årsag, at olie opløser styrken i fiskesnørre. Du skal bruge Silicone fedt, så er is problemet en saga

Der var du igen håndværker. Hvis man har en anelse begreb om hvad man foretager sig eller om fiskehjul kommer olie aldrig i nærheden af linen.  Og hvor f****n, undskyld udtrykket skulle jeg påføre silikone på et hjul??? Og hvordan opløser olie fletline som nok 90% af alle lystfiskere bruger idag? Men er sprayolie syrefri?

 Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

Jeg tænker mig at jeg skiller mit hjul så jeg kan fylde siliconefedtet ind hvor de skal smørre. Det kan muligvis ikke bruges på en flue spole hvis der overhovedet er nogen der bruger sådan nogle i dag.
Der er ikke syre i vore dages olier ! Det er et gammelt udtryk som stadig hænger ved, især til tynde olier.
En anden mulighed i stedet for olie er silicone spray, det har jeg med stort held brugt steder hvor der er nylon lejer eller spærre ringe af nylon ! Især den imprenerings silicone spray der ellers er beregnet på fortøj og telte.
godtnok lidt preprert i prisen en regulært hjulolie eller hjulfedt.
er rigtig gode (abu gargia.) men altermativet er silicone baseret fedt.olie.
i fiskehjul og multihjul dem jeg har hjæmme
på hylden er adskilt og renset smøret på ny.!

men en af den en gammelt fastspolehjul jeg tog med ud og fiske sammen med en af mine karmmareter og stod ude i saltvandet og fiskede men jeg lod stangen med hjul
synke i bunden der hvor jeg kan bunde.! og svømme en lille tur for at få lidt varme
som vi stod i badebukser.?
efter jeg kommer hjem med grejet og skylede hjulet under vandhane
og åbnede hjulet var den fulle af vand og rense den med nyt smørelse.
og den har jeg den enu er i den bedste veldgående
og er blevet pensioneret. på hylden.!

men en af mine perle af multihjulet da jeg fig den var den fulle af sand
og lød som grus i maskineri.
og den blev adskilt med det samme og renset og smøret
med hjulfedt og hjulolie og er næsten som nyt hjul i gangen
uden knas.! en ambassadeur 6000c. som jeg fået af en af mine bekendt.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis