Healing hokus pokus...

Hej.

Det er Hr. Albino, alene, der skriver nu.

Og igen er det ikke et spørgsmål, bare sådan lidt strøtanker en sen aften efter at have hjulpet til ved en flytning, så både ben og hjerne er lettere i krampe.

Sådan helt overordnet tror jeg ikke på healing (eller drømmetydning, aura og andre spiritistiske fænomener). 6 års ingeniøruddannelse og 15 års erfaring som EDB-udvikler fjerner den slags ganske effektivt

Alligevel har jeg mere end én gang fået at vide, at jeg har 'magiske fingre' - Det er ikke så få ømme skuldre og rygge, der er blevet 'kureret', blot jeg har lagt hånden på nogle minutter.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg med største fornøjelse lavede håndspålæggelse hos hogle af de mere vellignende, lige CPR-numre på kollegiet i sin tid, men også i senere tid sker det da, at en øm kropsdel får 'terapi'.

Problemet er bare, at jeg laver noget overbevisende, jeg i bund og grund ikke tror en døjt på selv. Elizabeths højre knæ er helt smadret og laver rigtig mange knuder ind imellem, og når jeg lægger hånden på, "trækker jeg smerten ud". Det mest irriterende er, at jeg faktisk kan mærke at der river og smerter i min hånd og underarm, når jeg gør det.

DET KAN IKKE LADE SIG GØRE

Så jeg ved dæleme snart ikke, hvad jeg skal tro på...

Min teori ang. de 'magiske hænder' er, at jeg har meget varme hænder, og en sådan på en øm muskel kan sikkert føles rigtig helbredende - det gør en varmedunk også, men for en 'troende' er det ikke helt det samme.

Det forklarer så ikke min smerte, men den kan hænge sammen med en fjollet håndstilling.

Kort sagt, jeg aner ikke, hvad jeg laver, jeg tror ikke selv på det, men hvis det hjælper andre, gør jeg det gerne.

Men det er altså lidt irriterende at kunne noget, man ikke ved, hvad er

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I al ydmyghed vil jeg sige: uanset hvor meget du som meneske har lært om tro og ikke tro, har jeg set mange menesker der pludselig får den her aha´ oplevelse af at der aligevel er en Gud.
Men vi rationelle menesker der vil se beviser i billeder og funktion har svært ved at håndtere det usynlige/ubekendte, jeg bekender mig til den kristne tro og er troende. Men jeg forsøger aldrig at overbevise mine medmenesker om det, det må være op til den enkelte.
Men hvorfor undre sig Lars, du skal blot være glad for at du har den evne at formidle uden du forsøger at slå plat på den.
Jeg har "desværre" den evne at jeg kan se ind i menesker når de ikke er bevidste om at jeg ser ind i deres øjne. Men jeg udtaler mig aldrig om hvad jeg ser, det er nemlig ikke altid rart det jeg ser, og det vil hverken gavne personen eller andre at vide det.

V.h.  Håndværkeren
Tro kan flytte bjerge. og inderst inde har du hørt noget. når du så lægger din hånd på spiller din underbevisthed dig et puds.
først når du bagefter kan spytte en sort kugle af dårligdom ud af munden har du et problem. mange healere er ikke andet en folk der ved hvor de skal trykke.
en kollega havde ikke kunne trykke morgendagens dej ud. efter 2 minutters massage/trykken på colon 2 skulle han på potten. intet magi i det. kun videnskab.
det er meget få der beslutter sig for at de ikke gider at være syge der bliver ramt af vira og infektioner. tanke vækkende ikke ?

Jacob
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om dit indlæg Jacob, men jeg ved at der er mange menesker der ikke tror på det hokus pokus. Og ja der findes skoler for Healere, der vil jeg sige "det er fis i en hornlygte" jeg ved dog også at der er menesker der er begavet med evner andre ikke rigtigt forstår.
Den med at man kan beslutte sig for aldrig at blive syg skal du længere ud på landet med, efter min mening  Måske du er typen der mener at Psykiske syge menesker blot er dovne menesker der ikke gider bestille noget
Måske du har været så heldig at det værste du har fejlet, er Håndværkere i Styrehuset

V.h.  Håndværkeren

Ps. det var ikke mig
Personligt er jeg også mest til det der kan bevises.

Lad os nu bare lige, uden at der skal gå diskussion og drama i den, tage et emne som religion.
Jeg er lige blevet gift, og præsten spurgte os om vores forhold til kristendommen.
Som den praktiske gris jeg er, siger jeg jo at jeg gerne så et bevis på at der virkelig findes et væsen større end alle andre. Og samtidig må jeg også sige at jeg tror at det er TANKEN der gør forskellen. At man har en TRO på det.

Sørgelig historie kommer!!

Min mormor havde kræft og lå for døden. Hun var mormon og meget troende i den retning.
Der hvilede en fred og ro over hende som hun selv var med til at præge. På et tidspunkt skulle hun hoste, og min kusine holdt en spand op til hende så hun kunne komme af med slimet. Så kikker hun lige så dumt på min kusine og sidder og laver hostelyde med vilje... Selvom hun er dødssyg...

Stemningen var lidt trykket da jeg tog hjem søndag aften. Alle var jo klar over at det snart var slut.
Mandag tager jeg i skole og bagefter hjem for at pakke en taske jeg kan tage med op til min mor. Mens jeg sidde i bussen og sover, vågner jeg og kan ikke sove. Kikker på uret der viser 18.50 og ser at vi er lidt forsinket ift. køreplanen.
Da jeg en halv time senere kommer over til min mormor, står folk og græder, snakker osv. udenfor.

Min mormor havde kaldt sine børn ind i rækkefølge, en efter en. Og havde snakket med dem. Da de alle var samlet, havde hun lukket øjnene og var død.
Klokken var da 18.50!!

Se det gør jo at man alligevel begynder at spekulere lidt.
Jeg vil gerne tro at det var hende eller noget andet der fik mig til at kikke på uret. Men kunne hun eller det så ikke fortælle mig hvad jeg skulle bruge det til? Tidspunktet kunne jeg jo få at vide af andre!!

For at komme tilbage til emnet igen...

Hvis man SELV tror på at det virker, ja så tror jeg også det virker. På samme måde kan man gå rundt og sige til sig selv at man er syg... og så bliver man sku syg...!!

Ved flere lejligheder har jeg stået med en niece eller nevø og fået dem til at hold op med at græde. Min nevø havde grædt uafbrudt i en time, og der var ingen der kunne få den nyfødte til at stoppe. Jeg tog ham op og kikke de lidt på ham. Stod med ham i 3 kvarter hvor han ikke sagde et kvæk, og derefter begyndte at skrige da jeg lagde ham.
Min mor sagde at jeg da måtte kunne et eller andet med børn, og de andre gav hende ret.
Personligt tror jeg det var fordi jeg havde en hvilepuls på "veludhvilet og glad" og kunne stå stille med drengen...

Næstformanden

PS. unskyld den lange tekst. Jeg skal snart ind og undersøges for den brok jeg fik samtid med at jeg blev erklæret fuldstændig rask, ifm. min diskusprolaps... (Se DET kunne jeg godt bruge en eller anden healer til at fjerne... tro eller ej...)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Problemet med alt dette overnaturlige er jo, at der er så grusomt mange platugler, der påstår at kunne dit og dat, at de, der reelt kan et eller andet forsvinder i mængden.

Den med religion og et liv efter dette tror jeg ikke meget på, og ville da finde det ganske forfærdeligt, hvis jeg ovre på den anden side, vågnede op til fortsat kamp med toldere, forsikringsfolk, skattevæsener og off. myndigheder i øvrigt.
Mon ikke den paradisiske tilstand er som når man har fået en god lang nats døvn, uden at have været oppe og pisse, uden at have drømt om trakasserier fra embedsfolk osv.
Håber hverken på at skulle sidde på en sky med en harpe og synge underlige sange og ej heller at skulle lutres over et bål i et varmt lokale!
Uagtet dette opfører jeg mig efter almindelige ikke rabiate eller fundamentalistiske kristne/vestlige normer.

Men at der er mere mellem himmel og jord, kender alle sikkert til. Man kommer pludselig til at tænke på et menneske, man i øvrigt ikke har beskæftiget sig med i måneder og så ringer vedkommende kort efter. Deraf udtrykket: "Når man taler om solen, så skinner den!"

Men er der en, der kende en healer, der med garanti, kan fjerne min urinsure gigt, er jeg straks klar!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Håndværkeren på 10 sep 2009 07:42
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om dit indlæg Jacob, men jeg ved at der er mange menesker der ikke tror på det hokus pokus. Og ja der findes skoler for Healere, der vil jeg sige "det er fis i en hornlygte" jeg ved dog også at der er menesker der er begavet med evner andre ikke rigtigt forstår.
Den med at man kan beslutte sig for aldrig at blive syg skal du længere ud på landet med, efter min mening  Måske du er typen der mener at Psykiske syge menesker blot er dovne menesker der ikke gider bestille noget
Måske du har været så heldig at det værste du har fejlet, er Håndværkere i Styrehuset

V.h.  Håndværkeren

Ps. det var ikke mig

Jeg får desværre ikke håndværkere i styrhuset. desværre. jeg får rengørings vandvid istedet. det er langt værre. men meget praktisk.

psykisk syge mennesker tror jeg ikke er dovne. der er bare noget som sidder forkert.
det er nok også forkert formuleret. men en glad og velfungerende person har færre sygedage end en mindre glad og ikke velfungerende person. der er kun en der kan gøre noget ved det. nemlig en selv. man skal finde sig det der passer en og gå på med løftet pande.

Jacob
lige ang. dovenskab
Dovenskab er anerkendelses værdigt. men kun ægte dovenskab.
ægte dovenskab er at gøre ting rigtigt førstegang samt udvikling. kun en doven kan have opfundet hjulet og den dybe tallerken.

Jacob
Det er jo et af de her emner, der er lige så mange meninger om, som der er debattører.

Det er dog uomtvisteligt, at rigtig mange mennesker får det markant bedre efter en tur til en healer. Om det så er 'troen, der flytter bjerge' eller f.eks. varmen fra healerens hænder eller blot den forstående omsorg, man oplever, er egentlig sagen uvedkommende, bare det hjælper.

I bund og grund tror jeg, at vores kroppe er i stand til at få bugt med det meste af det, vi udsætter den for, hvis de rette omstændigheder er til stede. Folk, der er nede i en mental sump, kan gå og døje med en lille skramme i månedsvis, mens folk på toppen kan overvinde selv kræft.

Det er mere end én gang bevist, at et positivt sind styrker immunforsvaret, og trives man på jobbet og hjemme, har man markant færre sygedage.

Jeg var selv nede og vende det absolutte nulpunkt for 2 år siden rent mentalt med en tremåneders sygemelding for stress til følge - egentlig billigt sluppet. Op til crashet havde jeg et hav af sygedage, den mindste bacille skulle nok få fat på mig. Efter en grundig 'reboot' med hjælp fra en god psykolog, har jeg ikke haft én eneste fraværsdag p.g.a. egen sygdom.

Måske er det, nogle kalder 'mine magiske fingre' blot en evne til at mobilisere den andens forsvarssystemer, primært endorfinproduktionen, og så lige at få vredet skulderen eller knæet derud, hvor det alligevel hopper på plads af sig selv.

Jeg ved det ikke, leder stadig efter noget at måle på, men i mellemtiden yder jeg da gerne mit til småskavanker

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Rigtigt mange der har været en tur til fysio terapi eller massage har det også markant bedre efterfølgende. det er et trick jeg benytter mig af hvis jeg er fuldstændigt smadret af at lege akrobat på et loft eller i en krybe kælder.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis