beklædning af garageport MDF eller Krydsfiner

Hej !

Jeg har selv lavet en vippeport, og er lidt i tvivl om hva jeg skal beklæde den med.
Jeg vil gerne have en hvid glat overflade med lodrette spor pr 25-30 cm.

Jeg har overvejet 2 plader 15 mm Vandfast MDF eller vandfast limet krydsfiner og så fræse spor selv. med midterste spor i samlingen for at skjule dette, den skal selvfølgelig males 2-3 gange.

Men hvilket materiale holder bedst ?   og er der evt. et bedre alternativ ?

håber i kan hjælpe !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej ! Jeg har selv lavet en vippeport, og er lidt... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har bestilt nogle priserfra trælasten på Bodex krydsfiner og så en "raditor" krydsfiner, syntes jeg han kaldte den. der også skulle kunne anvendes.

Men det er vel også et spørgsmål om at male det ordenligt, og veligeholde det.

Jeg holder mig fra MDFén troede bare at vandfast MDF var Vandfast :-)

Kom til at tænke på, hva er sporplade endeligt lavet af.. for de ser da ud til at holde fint hvis de bliver veligeholdt.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Nu du har åbnet dit sind for sporplader, har jeg lige undersøgt, hvad det er for plader jeg har brugt!

Det er noget der hedder Wafertex og jeg købte dem ved XL i Hørve. De har dem på lager, men det er der nok også andre, der har. Jeg kan kun anbefale disse som værende meget fugt- og formstabile.

Med venlig hilsen
ktm

 

Wafertex pladerne er super holdbare til udvendig beklædning, men ikke alle trælaster der har dem, så få dem til at forhører sig hos deres leverandør, for pladerne produceres ikke mere, så der er kun den restparti tilbage de har liggende.

De kommer i øvrigt også forgrundet, så er lige klar til den farve maling man vil benytte...
Hej

Jeg er ikke enig i at Wafertexpladerne er super holdbare, da jeg har set dem fugtskadede flere gange, og der kræves at de efterbehandles med en bestemt maling.

Der må være en grund til at de ikke produceres mere!!

Jeg har i 8 år haft dem siddende lidt for tæt på gulvet, hvor der af og til er meget fugtigt, og der er slet ikke tegn på at de skiller i lagene som alm krydfiner gør i samme situation.
Hvis jeg ellers orkede det og det er stærkt ønsket kan jeg fotodokumentere!
Jeg smurte blot alm træbeskyttelse på dem.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
De skal selvfølgelig efterbehandles med maling, som alt andet.

De er kun forgrundet når de bliver leveret.

Men selv monteret kun forgrundet, har jeg da set plader uden synlige tegn på nedbrud efter 8 år.

Grunden til de ikke produceres mere, er vist mere de kemikalier der blev brugt til pladerne, det er i hvertfald det jeg er blevet oplyst, holdbarheds mæssigt er de da helt klart en alm. sporplader overlegen.

hov hov ! jeg har ikke åbnet mit sind for sporplader..  kun undret mig over hva de er lavet af.. måske kunne man finde samme plade, bare uden spor 

Men nu ser jeg imorgen hva prisen på de bodex plader er. indtil videre har jeg brugt for 1800 kr på karm, stel og vippeport beslag. så der er råd til en ordenlig plade, hvis man tænker på hva vippeporte ellers koster.

forslag og erfaringer er stadig velkommen.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også