Lys i værkstedsgulvet under liften. Ideer?

Hej allesammen,

fruen har givet mig lov til at købe en autolift  
Godt nok kun en tosøjlet kinamodel, men alligevel..

Siden gulvet ikke er kraftigt nok, kommer jeg til at hakke et stykke op og støbe et fundament til den.  Medens jeg gik og slog streger på gulvet, var det jeg tænkte at det måske kunne være rart med noget lys nedefra.

Men, findes der egentlig lysarmaturer der er beregnet til den slags?
Det kan jo blive hård kost at sidde nedsænket i et gulv hvor der repareres biler.

Eller er jeg helt galt afmarcheret når jeg tror at lys i gulvet er en fordel?

Alt det bedste,
Henrik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tænkt på noget af det samme. Det lader til, at du kan afprøve ideen for mig, da jeg først kan gøre mig forhåbninger om sådant projekt når fruens drivhus + udestue står klar + 100 andre ting. Man kan få diverse spots til nedbygning i indkørsler. Jeg tænker de må kunne holde til det.

Fx denne her: http://shop.xl-byg.dk/produkter/el/...slampe.htm
Ellers kan du støbe en kasse der har et 20x20 v-jern i toppen.
Kassen skal passe til at der kan være et passende lysstof amatur. Som dækkes med en 20mm akkydplade (plexiglas), den kan bære de fleste biler.
Du skal også huske at støbe et rør ned til kablet.

Jeg kan ikke forestille mig at det vil være rart med det skarbe lys fra halogen, de blænde meget.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvad med at montere lyset på selve liften, så lyset er noget tættere på bilen?

det vil du ikke få glæde af ret længe
glasset vil hurtigt blive svinet til af olie , undervognsmasse olig , du går og træder i , og så er der ikke meget lys der kommer igennem
og i de fleste tilfælde vil du jo også have behov for lyset helt oppe inder bilen
Jeg har også været inde i disse overvejelse, men ud fra erfaringer med at have porten stående åben bag ved liften, så man ofte får solen som modlys til det arbejde man er i gang med, har jeg droppet planerne.
Ligeledes har jeg et højtsiddende vindue, hvor solen undertiden står ind ad, lige ned i fjæset på mig. Der havde jeg i mine mere flittige dage, sat en persienne for, for at lukke lyset ude.
Jeg har også prøvet med forskellige standere og projektørere, men intet kan jeg holde ud at bruge. Det eneste er disse irriterende arbejdslamper, som falder ned og knuses og altid vender forkert.
Det jeg har haft mest glæde af er at have gulvet lyst og så godt indirekte lys kombineret med arbejdslamper.

Med venlig hilsen
ktm

Hej BasilBadger

Fantastisk ide, Nordlux har en lampe der er firkantet jeg kan ikke lige huske hvad den hedder men den er med E27 fatning og reflektor så den har stor anvendelsmulighed med hensyn til lyskilder og de er godkendte til overkørsel og kan vaskes IP67 de er med gummi pakning, samtidig er de ikke så dyre.

http://www.nordlux.dk/Nedgravning-76.aspx?ProductID=22310034

vejl. udsalgs pris 449.- jeg kan se at der medfølger lyskilde, hvis du ikke lige kan finde dem andre steder se skriv så hjælper jeg dig gerne.

Hilsen Nielsen

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis