2 Spørgsmål

Hej igen LDS Nu er mit skur projekt godt igang og er nået til tagkrydsfineren. Skal man lime dem sammen i fer/not? Jeg skal have fliser inde i mit isoleret skur. Kan man ligge en form for membran ud under fliser eller længere ned der forhindre opstigende fugt? Nogen der har erfaring med det. Forsat god Weekend. Corell
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lægger altid plastic under gulve jeg støber netop for at forhindre opstigende fugt.
Det virker rigtig godt. Jeg har et gulv, hvor jeg ved, der er et afbrudt dræn neden under, hvilket mefører at området er noget vandlidende, men jeg har aldrig antydning af fugt i det rum, hvor mine træpiller i øvrigt opbevares.
Jeg ville så lægge fliserne i jordfugtigt beton, for at få dem til at blive liggende. Hvis det grus de ligger i bliver helt tørt tror jeg ikke fliserne vil ligge stabilt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Benyttes der isolering eller anden kappilar brydende lag, så behøves den plastic ikke, men ellers er det fornuftigt at lægge den lige under din beton.
Tak for svar.

Der bliver fyldt op med stabilt grus og så 40x40 fliser inde i skuret. Kan man så ligge plastikken luge under fliserne?

du skal ikke lægge noget under du skal heller ikke bruge stabilgrus hvis du vil lægge fliser, men 0,8 grus. det med fugten er ikke noget problem da det ikke er noget med beboelse.hvis det er megét du skal fylde ud køber du bare fyldsand dette kan du også lægge fliser i. men husk nu at stamp det godt.
Hej Sluppermand.

Tak for rådet. Det er rigtigt at det skal være 0.8 grus.

Corell
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis