Skøde ved bodeling

Hej

Jeg er ved at lave et skøde i forbindelse med at jeg skal købe min eks fri af vores fælles hus. Vi har ikke været gift, så det er et bodelingsskøde.

Hvilken værdi skal der fremgå af skødet? Og hvilket beløb skal jeg betale tinglysningsafgift af?

Vurderet til 3.055.000,-
Restgæld 1.855.000,-
Beløb fra mig til min eks. (1.200.000 / 2) = 600.000,-

På forhånd tak!

Mvh/Per
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavedede noget lignende for nogle år siden siden og fik blot lavet en "alonge" til det eksisterende skøde hvor det nye ejerforhold fremgik. Som jeg husker det kostede det mig omkring 1.500 kr hos en jeg fandt på internnettet der havde specialiceret sig i skøde skrivning. Hvis økonomien er simpel så er der ikke det store idet.

Hilsen
Allan
Hej Per

Det er godt nok snart en 8-9 år siden, så jeg har ikke lige i erindring om jeg betalte tinglysningsafgift, men jeg har en ide om at det var for at undgå at betale en sådan at jeg blot fik lavet en alonge til skødet, men det kan de sikkert fortælle dig på tinglysningskontoret. Da det som nævnt er en del år siden jeg fik det lavet kan jeg heller ikke give dig et link. Men jeg googlede "skødeskrivning" og fadnt så et par stykker som jeg snakkede med og brugte så den der virkede mest kompetent. (hende der fortalte mig at problemet kunne ordnes en alonge).
Tinglysningsafgift skal betales af det beløb der skal tinglyses. Så hvis du skal optage lån for de yderligere 600000 kr, så skal du betale tinglysningsafgift af dem. Hvis du ikke behøver at optage lån, så skal du ikke betale tinglysning.

Jeg ville få en advokat eller anden professionel hjælp til det. Der er meget der kan gå galt hvis skødet er ugyldigt. Og det er ikke den store udgift set i forhold til de andre udgifter du har.

Mvh
/Thomas
Hej PerB

Jeg og min nye kæreste har netop stået i samme situation, der brugte vi en der hedder Anette Teglovn: http://www.teglovn.dk/
Hende kan jeg godt anbefale også er hun rimelig i pris, vi skal give 2995,- for et skøde og refusionsopgørelse.

Med venlig hilsen
Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Annonce
Hej Goldek

Pudsigt, hende tog jeg kontakt til i torsdags:-) Og ja, virker til at fungere super, så dejligt at få bekræftet at det er den rette jeg har valgt.

Tak for svar.

Mvh
Per
Hej Per

Rart når man kan hjælpe, du skal dog huske at der er "kø" i tinglysningen i øjeblikket, men det har Anette Teglovn nok fortalt dig.

God fornøjelse.

Mvh Steffen

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Jeg vil også anbefale dig at bruge en advokat. Jeg betalte cirka 6-7000 kroner i forbindelse med skilsmisse. Der blev også lavet mange andre ting end blot ejerskifte og tinglysning, så du kommer nok længere ned i pris. Men så er man sikker på, at det er lavet rigtigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis