Fundament. Lega ?

Hej. Har en spørgsmål, måske er det en smule dumt , men er stadig lærling og vil ikke lave noget fusk.

Her inden længe skal jeg bygge et redskabsskur, og skal have støbt noget sokel sjov.
Så kan jeg bare støbe en legablok ned og ligge murepap ud ogbare bygge direkte oven på det?
Synes lega blokke virker meget skrøblige, kan man god bare banke nogle skruer ned i dem?

 Thomas

Tho

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov. Det er et træskur der skal stå derpå.

Tho

Er det et skur, hvorfor så ikke bare sætte fundamentet i fundablokke, er klart en mere holdbar løsning.

Ellers ja, du kan býgge direkte på lecablokken men du skal så enten sætte et par vindtræksbånd fast i fundament til fastholdelse af væggene, eller benytte gevindstænger som hittes fast i fundamentet.

Her ses et eksempel på en af jeres egne bygninger, bygget direkte på fundablokke.

Skur på fundablokke
Okay Tak skal du ha. Men er det meningen at man fylder de funda blokke med cement så?

Tho

Ja skal man , havde ikke lige set der var flere sider med billeder.

Men står også selv og skal lave spær, det er tegl der skal på, skuret har en bredde på 2.5 m, er der en bestemt hældning, jeg skal bruge for at det skal kunne være stærkt nok? og det skal self. være gitter spær. ?

Tho

Med en brede på 2.5 meter, kan bjælkespær sagtens klare det også.
Alm. 45 x 95 mm regler er rigeligt til væggene.
Takker

Tho

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis