Skorsten - Isokern udtages.

Hej,

Er der en der kan fortælle mig hvordan man udtager/fræser en Isokerne ud af en 8m høj skorsten?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men et talje som trækker den op fra bunden af.

I det nederste element hukkes 2 huller, hvor et rør stikkes igennem, så nedhejses et stålkæde som via talje trækkes op, men ellementerne løbende fjernes.

Få din skorstensfejer til det, de har værktøjet til det.
Okay, den er støbt, så har du et problem ja.
Hej jgk

Fik du nogensinde din isokern skorsten trukket fra hinanden. Jeg står med et problem der lyder meget som det du beskriver og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde.... håber at du har lidt erfaringer du kan dele ud af.
M.V.H
Søren

M.V.H
Søren
Hvis isokernen er støbt fast i leca/cement tror jeg ikke den er til at fjerne.
Hvorfor vil du have den fjernet.
Jeg har sat en rustfri stålforing, i min skorsten med isokern.
(pga løbesod)

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Vi har et gammel naturgasfyr som vi gerne vil have udskiftet med et pillefyr men desværre er det en aluminiumsrør der er brugt som foring og det kan ikke godkendes til et pillefyr . Jeg har søgt efter firmaer der kan fræse det gamle ud men uden held og hvis vi skal til at bryde den gamle skorsten ned (der står midt i huset) så hænger økonomien ikke længere rigtig sammen med den besparelse som der gerne skulle være ved at skifte til træpiller....

M.V.H
Søren
Hvis alurøret står inde i en isokern, kan du ikke fjerne alurøret, mener de plejer at stå "løst"
Og så tilslutte tillefyret til isokernen..

Vi prøver igen, i morgen --
Alu røret er støbt fast med beton og leca nødder.... jeg troede også at det stod løst og umiddelbart ikke var noget problem! Jeg har snakket med skorstensfejeren og han er heller ikke optimist.

M.V.H
Søren
Hvad er diameteren på det alurør? Nyere pillefyr har ikke ret stor afgang på røgrøret. Måske kan du smide et stålrør indeni, hvis det passer med størrelse af fyr og fejeren kan godkende det
Den var skorstensfejeren også inde på men efter have kigget ned igennem løbet så giver det også problemer da det ikke står helt lige hele vejen ned og ligesom slår et par "sving". Røret er 100mm der godt kunne i teorien godt være plads til et 80mm optræk men hverken skorstensfejeren eller jeg tror på at et nyt rør kan få samme "svingende" form når det er sat sammen....ØV

M.V.H
Søren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis