Skjoldet skæfte

Jeg har lige afsyret en skæfte med brun sæbe. Jeg ved ikke helt hvad det er for noget træ men det er blevet meget skjoldet og u ens. Hvordan kan jeg lave det pæn ens igen ??Kan ikk slibe det på at mange udskæringer.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis det er skæftet på en riffel eller et jagtgevær vi snakker om, bruger rå linolie. Jeg bruger så en træbejse - som normalt opløses i sprit - og blander i linolien. På den måde får jeg den mørke glød som jeg gerne vil have.
Med linolien skal du være tålmodig og ikke bruge for meget af gangen. Det er ligesom om at varmen der opstår når du gnider med kluden på skæftet, får olien til at trænge bedre ind ( den bliver selvfølgelig også tyndere ).
Jeg havde afsyret et skæfte på en halv-automat som viste sig at være helt lys bøgetræ el. lign da jeg fik lakken og farven af.
Den har jeg først farvet med træ bejse og så behanlet med min linolie med farven ca. 15 gange. Den er blevet rigtig flot.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
ok....
Jeg bruger skæfte olie som er købt i en jagt forratning.....det bliver et flot resutat men jeg er lidt bange for at det spil der er på skæftet nu vil man kunne se igennem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis