Moeller Easy 412 plc modul

Moeller Easy 412-DC-RC PLC

hvad bruges dette modul til og hvilke test opstillinger kan man lave med dette modul for at se mulighederne i det .

modulet ser ud som på billedet :

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"A single EASY412 Relay can replace an entire control panel of 16 control relays (120 contacts) plus 8 timers plus 8 counters plus a time clock! The inputs connect to 8 pushbuttons or limit switches or safetys or remote switches, and the 4 relay outputs can control 4 motor starters."

http://controlparts.com/klockner.moeller/easy.programming/

En smart lille sag må jeg tilstå
Noget af det første man kunne prøve at lave var et trafiklys. Det kan være et alm. to vejs der kører automatisk. Det kan så udvides til natstilling med en føler (kontakt) så der kun bliver grønt når kotakten aktiveres. Det er en billig opstilling der kun kræver nogle lysdioder og lidt. Mulighederne er uendelige.

PLC moduler sidder i alt muligt, typisk i industrien til styringer af anlæg. Det kunne være et transportbånd med følere, så maskinen kan "se" når emnet passerer, det kan så aktivere en eller anden hændelse, såsom påsætning af etiket osv. Hjemme kan der sidde en lille en i styringen på et stokerfyr med input fra temperaturføler, kontakt i silo osv. og output til signallamper for tilstand..

Så der er altså tale om en yderst anvendelig lille fætter. Store plc moduler har mange flere in/outputs, end din men er grundlæggende de samme.
tak for jeres besvarelser og forklaring på hvad modulet er målrettet til ,det var et modul jeg faldt over på brugtgrej.dk (søg på plc på siden) den sælges for 275 incl levering

men jeg kan godt se nu det er et lidt specielt modul

vedr den med trafik lys det har jeg prøvet og lave på en comodore 64 der findes et modul der hedder vic relæ ,med 2 ind / 88 ud gange

kan se på dette plc den kun har 4 udgange så det er ikke det store trafik lys man kan lave der men ideen var udmærket
Saa vidt jeg kan se paa billedet saa er PLC'en med 8 analoge indgange (maerket 0-10 volt), disse indgange kan naturligvis ogsaa benyttes som 'knap' eller foeler indgange.
Der er ogsaa 4 relae udgange.

Saa er det jo kun fantasien der saetter begraensningen for hvad man kan lave med PLC'en. Et alarm system kunne vaere foerste forslag fra min side, men brugen er jo afhaengig af behovet

Hvis du skulle finde paa at koebe den saa proev at undersoege hvordan den programmeres, om PC programmet foelger med (og at programmet kan koere paa din PC)...

/Hideout

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis