Vådrums spånplader

Er der nogle der ved om disse vådrumsspånplader kan bruges til at bygge en træpillesilo
den skal stå i en carport så der er ikke direkte vand på dem
grunden til at jeg spørger er at jeg tror de er en del biligere end krydsfiner
det skal laves i 22mm

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se spånplader i det hele taget er godt til mange ting, dog ikke til ting der skal belastes med et vedvarende stort sideværts tryk. De knækker med stor sandsynlighed på et tidspunkt. Hvis du derimod bruger en 16 mm. østen krysfiner, vil den kunne holde mere end det dobbelte tryk.
Hvor holdbare de vil være udendørs, tjah hvis du giver dem et ordenligt lag olie eller alkyd maling, især i endetræet kan det måske godt holde. Men så er du også oppe over prisen på Østen krydsfineren.

V.h.  Håndværkeren
spånplade kan sagtens holde , vil dog komme til at bue med tiden , mange gamle fodesiloer er lavet ag 12 mm spånplade med jernramme og det er et noet større tryk på dem

brug istedet en tag-xfiner den koster ikke så meget mere og kan holde i en tynderre udgave
Helt enig tag-xfiner er et væsentligt bedre produkt.

Kan også bedre tåle evt. fugt langt bedre. Hvis man giver det en gang træbeskyttelse (selvfølgelig oliebaseret) bør det holde i rigtigt mange år.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Jeg har nogle hylder i et uopvarmet udhus lavet af spånplade.
I løbet af nogle år virker det som de er lavet af gummi. Disse spånplader viser sig på det nærmeste at være plastiske!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja for fanden hvor tiden flyver, men jeg er endelig her igen og kan som det mindste give et retursvar.
Jeg har brugt meget tid på det sidste med installation af mit pillefyr og derfor har det knebet lidt med et svar på jeres hjælp.Sorry
Jeg tror i har ret spånplader duer sku ikke til det der er for meget fugt uanset om det så er vådrumsplader eller ej.
De ville sikkert være ok et par år men ville blive lidt slatne med tiden,
så det bliver krysfiner der blir brugt,


Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også