gravering

 ......      Jeg faldt lige over denne dims, så er det slut mærkater.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser da "majet godt u'" - er det noget du agter at starte en produktion op af? (og hvad korster'ed?)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg kender ikke så meget til det endnu, der var nogle store plader med, men hvordan man får dem til små skilte er uvist pt . jeg har dog opdaget at de flosser en del med den rundsav, jeg prøvede. Vil forsøge med en 3 mm fræser i overfræseren. Hvis nogen selv kommer med små skilte, vil ja da godt hjælpe. Jeg har besluttet at trække mig fra arbejdslivet udgang Mai næste år og så er det jo rart at, ha' noget at rode med.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Mellem matrissen og det du graverer skulle du kunne stille på armene så udvekslingen bliver anderledes og bogstaver mindre eller større.
Hvis du skal graverer en større portion, f.eks. kuglepenne og mangler et anlæg smører du en af de dimser, du skal graverer i, ind i silikone og lægger den ned i plaspadding når det hele så tørre er det rimelig nemt at fjerne dimsen du skal gravere.. hagen ved det er bare at den der har ligget i plastpadding er ødelagt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg er nok helt obs. på virkemåden, og jeg skal ikke tjene penge på den, det er helt for sjov og så at kunne lave skilte til instrumenterne mm. i båden. om som sagt lave lidt for andre, hvis de selv kommer med emnet. Men jeg gider ikke lave en million kuglepenne.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Kuglepenne var også bare et eksempel. Det kunne jo være til en rund fødselsdag du ville lave nogle specielle bordkort til som ikke lige var til at spænde fast.. eller hvad ved jeg.. det er jo kun fantasien der sætter grænser..
Kendte engang en der lavede sådan en maskine så den kunne graverer på runde emner f.eks. glas og alle bogstaver var lige store uden han skulle dreje glasset. Men han viste ikke sin maskine til nogen. (Påstod han).


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Lynæs.

Der kan købes specielle rundsavsklinger med negativ stødretning som er gode til kunstoffer som (plexiglas) og melamin-plader.
Sænk klingen mest muligt derved reduceres vibrationer i rundsavsklingen.( renere snit )
Og flere tænder jo bedre resultat. Og naturligvis nyslebet.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Lynæs. Her hvor jeg arbejder, bruger vi en " papirskærer" ( en plade med land på og en stor kniv på siden ), du kan også bruge en linial og en hobbykniv, og knække pladen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis