Puch Maxi K, acceleration.

min puch maxi accelerere skide dårligt. 10 km/t de første 10m og efter 100m kommer den op på 30 som er topfart.. Jeg har fået at vide at det bare er nålen der skal rettes, er det rigtigt? og er det noget jeg selv hurtigt kan gøre? På forhånd tak.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BobH på 03 sep 2009 12:10
min puch maxi accelerere skide dårligt. 10 km/t de første 10m og efter 100m kommer den op på 30 som er topfart.. Jeg har fået at vide at det bare er nålen der skal rettes, er det rigtigt? og er det noget jeg selv hurtigt kan gøre? På forhånd tak.

HÆ HÆ ! det er da vist en værre røver historie du har fået bundet på ærmet der, af en der har lige så lidt begreb om det som dig 
Hvis din nål var skæv, ville du med stor sandsynlighed ikke kunne køre på den. Den ville sætte sig fast i dyssen.
Jeg tror at du heller skulle få renset den kaburator for skidt i dysser og svømmerhus, skifte dit luftfilter og et nyt tændrør. Så tror jeg det vil hjælpe på din akseleration.
Og husk så også lige at har du ikke det rigtige luft tryk i dine dæk og er kæden smurt,  bliver den også temlig sløv i optrækket.

V.h.  Håndværkeren
Enig med håndværkeren... og så kan man jo også lige planslibe topstykket, bore plomben i cylinderen ud, skære lidt af stemplets øverste "hak" og give den 2-3 tænder mere på det forreste tandhjul... det fik i sin tid min PUCH VZ 50 til at fare afsted som skudt ud af en kanon... samme effekt havde det på min PUCH MS 50

P.S. Det er naturligvis hamrende ulovligt

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Og skal det så gå rigtigt stærk med akselerationen, udskifter man benzinen med ren æter, så vil den fare afsted som en raket, og nå op på en 100 kmt. på under 4 sekunder, hvorefter den afgår ved døden.
Også lige skifte luften ud med O2 fra flaske, det giver lige X4.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, men det er da fantastisk, hvad man kan gøre med sådan en Maxi. Og så er man jo pludselig den hurtigste knallert på havnen. Husk lige at montere en ARLA kasse bag på inden første, eneste og sidste tur...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

inden man flytter ind til. en værelses leglighed med uden vindue og dør.!!!
til underholding af mulvarper.?

det er ikke små ting hvad en puch maxi kan.!
den er allermest ultimative køretøj der kan fås
med at sætte liv og lemmer på spil.
hvist den skal udpines.???
med dens små bitte bremser i begge hjul
og uden snublehyl. (styrthjelm)
Det hedder en, et værelses med låg.    H2H   
Ikke i jylland,

i øvrigt er i nogle svumppukler, her er der et spørgsmål om almindelig drift, og så opforderer i til ulovligheder.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis