topplade til hyndeboks

hej, som så mange andre danskere har jeg en hyndeboks i træ. Den holder ikke tæt når der regner og jeg har prøvet at hæfte undertag på undersiden af låget med det resultat træet slog sig meget, da det sopper i vand på undersiden og får sol og varme oppe fra. Nu vil jeg lave et låg på ca 3cm tykkelse i terassolignende udseende. min ide er sort beton med granitsten i, som efterfølgende bliver slebet plan med slibekop og rystepudser med sandpapir. hvis denne "plade" bliver spændt fast ovenpå det eksisterende låg skal der så rionet i? nogen der har anden ide til at sikre hyndeboksen mod regn???
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael80.
Jeg tror der er noget du har misforstået, en hyndeboks af den type skal ikke stå hvor det kan regne ned i den. Det er jo blot et praktisk sted at opbevare hynderne når du ikke sidder på dem.

V.h.  Håndværkeren
er jeg godt klar over, problemet er blot vi ikke rigtigt har plads til at opbevare dem andre steder end i hyndeboksen. den vil vi gerne have til at stå ude i det fri, men lige pt står den under halvtag i carporten, hvilket ikke er så praktisk en placering af hensyn tilhvor stolene står. jeg ville så mene en mere fast overflade vil være vandtæt. pt ligner toppen skibsgulv med en ramme i træ, stave på tværs af længderetningen og sort byggefuge derimellem. når vi snakker fast plade syntes jeg det kunne være pænt at lave en 2,5cm tyk plade i terasso effekt, der vil matche vores krukker, men i så fald skal der nok monteres dørlukkere som pumpe for låget ikke klapper i med et smæk. låget bliver jo temmeligt tung ca. 30kg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det var din hensigt, vil jeg nok anbefale dig at sætte nogle kraftigere hængsler på, for ellers vil de der sidder snart være brækket af. Tror du dog ikke du kunne finde på en mellemting, eks.  en træplade du grunder og spartler grundigt inden du selv maler noget der i måneskin kunne minde om terrasso.
jamen kloge åge;-) hvad foreslår du egentlig??? helt ideel ville det da være at bygge en ny selv som kunne beklædes med trykimp. klinkebeklædning der males hvid som vores andet træ og med gode dørhængsler og topplade i tagkrydsfiner der primes med gummihud på oversiden og får en terassoplade ovenpå. ellers kan jeg jo blot på det eksisterende låg skrue en tagkrydsfiner som olieres så den bliver mahognibrun som hyndeboksen
Du behøver nu ikke at bruge en tagkrysfiner, en 10 mm. vandfast + finer kan sagtens klare det, du skal blot huske at lime kanterne så der ikke kan trænge vand ind.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
okay takker for rådet.
Nogen som har en pind?

Wolla

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også