fm motor/korsør

har fået tilbudt en 12 hk FM benzin motor, istedet for den 6 hk korsør som driller en smule, men er i tvivl om, om den kan være i min båd som er en LM 16 og om den er for stærk og tung. er der nogen der kan råde mig.

<p>campisten</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skynd dig at bytte, hvis den er noget værd altså. Jeg har haft en 16 fods jolle med en 14 hk. Marstal, det gik fint og for færre omdrejninger. Og så er det da altid rart at have lidt flere muller til rådighed

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af campisten på 04 sep 2009 08:39
Den står lige så fin med original farven intakt,og er monteret med dynastart. er der nogen som ved om jeg kan bruge skrueakslen fra min korsør motor.
Ja det er der nok ingen grund til at ændre på, men du skal nok have en anden skrue på.
Der vil det nok være tilrådeligt at du får en med lidt mindre stigning en du normalt ville kunne montere på en 12 Hk. motor, fordelen er at motoren så ikke bliver belastest så meget. Og da det jo er en ældre sag, vil den nok også leve endnu længere.
Jeg kan få en skrue som passer til motoren for 400 kr, håber så bare på at den passer på min aksel.

<p>campisten</p>
Hej

Valgte du at bytte til den FM-motor?

Jeg har nemlig en fm-motor liggende der er skildt ad. Jeg ved ikke om den er magen til din, men den er 2-cylindret.

Ved ikke om du har interesse i en reservedelsmotor?

MVh Lars

Til lars Høgsted- hvis du har noget tænding til en FM 2-cyl er jeg måske interesseret- har en 6 hk samt en 12? hk-2 cyl som virker nemmere at få til at køre, men magneten (SEM) er noget fastgroet- har ikke opgivet endnu, men hvis du har noget betalbart, vil jeg være interesseret

MVH Bjarne S.


BSN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis