Som at få en ny printer...

Hej.

Vi har en Canon Pixma IP 1500 blækprinter, som vi er rigtig glade for - dels fordi den printer rigtig flotte fotos med det rette papir, dels fordi vi kan fylde den op med blæk (uoriginalt, bevares) for mellem 20 og 40 kroner, afhængig af, hvilken webshop, der lige har patroner hjemme.

Men på det seneste har vi været mindre glade - den var begyndt at klatte i kanterne af papiret, selv når alt, vi kunne komme til uden en skruetrækker, var klinisk rent. Det har lagt en kraftig dæmper på lysten til at bruge den.

Mistanken har gået mod det system, der renser printerhovedet før og efter hver udskrivning. Printeren er godt 5 år gammel, så der måtte vel efterhånden sidde en del 'grat' derinde. Problemet er bare, at man ikke kan komme til det uden at pille svøbet af den.

I dag fik jeg endelig taget mig sammen til at splitte den ad - og det var i særdeleshed tiltrængt  Det kostede omkring 100 vatpinde og en masse sprinklervæske (vores universal-rengøringsmiddel her i huset), inden jeg var kommet til bunds, alt var tværet ind i en blanding af halvtørt blæk, støv og hundehår

Til gengæld var det hele umagen værd - printeren er som genfødt, ikke så meget som en fluelort at se hvor der ikke skal være noget.

Vi kunne sagtens købe en ny, bedre Canon for under en tusse, men det ville da være synd at kassere den, når det nu kunne klares med lidt husflid  Desuden får vi aldrig én, der er så billig i drift igen - Canon er begyndt at montere chips i deres patroner, så det ikke bare lige er at bestille et par uoriginale patroner længere

Bare en lille historie til eftertanke...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eftertanke og Eftertanker !
Det beviser blot at Albino også har noget imellem ørene der af og til kan slås til
Vi havde en gammel HP printer, da jeg boede ved De Gamle.
Den hoppede og hakkede simpelthen også som var den en epileptiker på speed...!!
Så da den gamle ville købe en ny, fik jeg lov at skille den gamle ad :-)
Jeg gjorde den ren og smurte den stang printerhovedet kører frem og tilbage på. Og vupti, var den som ny :-D

Uanset om det er en billig, dyr eller mellemting man har købt, kan det sagtens svare sig at give den en chance mere.
Som regel koster det ikke ret mange basseører. Men selvom det skulle rende op i noget der egentlig ville betyde udskiftning i de flestes øjne, kan man ikke fratage den følelse af at man har et produkt man kender og er glad for.

Det samme med en gammel bil. Den kan man god ofre lidt på i flere omgange. Men man ved hvilket øre den skal nusses på og hvor den skal kildes hvis det er koldt!

Længe leve os der bruger vores maskiner og vedligeholder dem til de simpelthen falder fra hinanden...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Næstformanden på 02 sep 2009 21:00
Så da den gamle ville købe en ny, fik jeg lov at skille den gamle ad :-)

Jeg var ikke klar over at du også var kirurge

Christian

Skrevet af Speedi på 02 sep 2009 21:25

Jeg var heller ikke klar over at han ib jobber på diverse operationsstuer, men da der har været læge mangel så længe, og nervesystemet bruger el impulser, så lyder det "næsten" normalt at bruge en elektrikker som kirug

Og får de feber med svede turer, så kan han som kølemontør også klarer det

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja... I er sjove!!

Det er sådan noget jeg selv plejer at kommentere folk for;-)
Men tak for den!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis