Luft i 1 gulvarme kreds ud af 4

Har udskiftet de gamle retur ventiler til et komplet Pannex gulvarmestyring, og i den fordindelse haft vandet af systemet, det er stoker fyr med åben expansion.

Men på den største kreds 30kvm kan jeg bare ikke få varme igennem.

Har søgt her på siden og prøvet rådet med at lukke for alt andet, end den problematiske kreds, sådan stod det i 3timer igår uden held, og så har jeg prøvet at fylde vand på gennem aftapningsstudsen på gulvvarmen, det fik jeg noget luft ud, men ikke det hele.

Hvad dælen skal jeg gøre?.

har selv tænkt om jeg er nød til at skal have 1 eller begge gulvarme slange taget af på shunten, og sætte tryk i med vandslangen??   men det er ikke let det er selvfølgelig den kreds der sidder sådan på shunten at de omløber ikke bliver lette at få en nøgle på .
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke om der er et system der ligner det jeg har.. vi havde også problemer med gennemstrømningen af vand i det store af vores gulv varme systemer ca 40 kvm.. på vores system sidder der nogen flow målere oppe i toppen af systemet.. ( der er 4 på vores det er til 4 rum ) de flow målere er til af dreje på for mere gennemstrømning i strengen,, mit bud ved ikke om det gir dig noget
Jo der er godt nok sådan nogleflow målere oven på, kan bare ikke forstå de står på 0 endnu, selv om der er fint varme i de 3 af kredsene.
jeg har lige prøvet om jeg kunne dreje på dem, det kan jeg ummidelbart ikke lige.

Ville være dejligt hvis de Pannex ville ha lavet lidt mere end bare en enkel A4 side brugsforviring, men det er jo nok det man får for 5000kr for komplet 4kreds system.
ja noget skidt med af de ikke kan sende ordenlige manualer med.. jeg købte mit system hos vvs eksperten.. og jeg måtte simpelhen ringe til dem.. og da sagde ham gutten til mig af jeg skulle dreje på de flow målere i toppen,, hvis du ikke kan dreje dem kunne det skyldes af de er "lukket" helt, jeg tog forsigtig fat med en papegøje tang UDEN af TRYKKE for hårdt.. for guds skyld..
Men de flow målere er de ikke lige som riflet i toppen????
Mit er også købt i vvs-eksperten. de er godt nok for nærige med brugsanvisninger, så det er gæt hvordan det skal virker :-) ..

Men det hjalp sgu, de går godt nok stramt de flowmålere, men efter jeg fik dem skuet lidt kom der hul i gennem... og jeg har varme i alle kredse nu.
Så er næste spørgsmål bare, hvor meget flow skal de normalt stå på sådan nogen??
Hej igen
jeg ved ikke om der er nogen regler :-) Men de små rum ca 10-15 KVM har jeg skruet halvt op for.. og det store system har jeg lukket helt op for. det er 40 KVM det store.. og det virker fint hos mig.. så det er mit bud. håber du kan bruge det til noget :-)
MVH Jimmy
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis