Opbygning af gulv til gulvvarme

Hej.

Vi har forberedt til gulvvarme i hele stueetagen undtagen i entreen. Det er meningen at der skal være det samme gulv i alle rum dog ikke i entre. Værelser og stuer skal have 14mm lamelplank, entreen skal have skifer 10mm. Da der jo skal et noget mere stabilt gulv til skifer- lægning er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal opbygge dette.
Sådan er gulvet opbygget i de andre rum:

Det kan være lidt svært at se på tegningen. Men der er bjælker rettet op med reglar, herefter undergulv af gamle gulvbræder med varmeslanger og fordelingsplader 28mm og sidst overgulv 14mm

I entreen vil jeg jo gerne stive det noget mere af og min plan var at lægge en eller anden plade i. Jeg skal have plads til et lag med varmeslanger og fordeligsplader, men hvad er bedst at lægge oven på disse. Der skal lægges skifer på og det må gerne være en plade der er god til at lede varmen. Har i nogen forslag.

Jeg håber i forstår, ellers må jeg prøve at forklare det bedre

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lægge Knauf GF25 gulvgips og derpå klinker.
Tak skal i ha. Jeg har bygget alle mine gulve op undtagen entreen. Jeg har en ide om hvordan jeg vil gøre det,
savnede bare et indput til hvilken plade jeg skulle bruge mellem fordelingsplader og fliserne.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
hejsa,

efter råd fra en vvs'er undlod jeg gulvvarmen i entreen, han mente at det ikke er godt at have i et rum med en yderdør der benyttes ofte. det er noget med at når døren åbnes vil der strømme kold luft hen over gulvet. og dette ville ikke være optimalt hverken komfortmessigt og økonomisk.

desuden har man ofte fodtøj på derude, og det er rart at have en radiator til at tørre vådt tøj med.
Skrevet af ziwe på 03 sep 2009 08:35
hejsa,

efter råd fra en vvs'er undlod jeg gulvvarmen i entreen, han mente at det ikke er godt at have i et rum med en yderdør der benyttes ofte. det er noget med at når døren åbnes vil der strømme kold luft hen over gulvet. og dette ville ikke være optimalt hverken komfortmessigt og økonomisk.

desuden har man ofte fodtøj på derude, og det er rart at have en radiator til at tørre vådt tøj med.

Enig!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af ziwe på 03 sep 2009 08:35
hejsa,

efter råd fra en vvs'er undlod jeg gulvvarmen i entreen, han mente at det ikke er godt at have i et rum med en yderdør der benyttes ofte. det er noget med at når døren åbnes vil der strømme kold luft hen over gulvet. og dette ville ikke være optimalt hverken komfortmessigt og økonomisk.

desuden har man ofte fodtøj på derude, og det er rart at have en radiator til at tørre vådt tøj med.

Hmm, der delte meninger om dette.

Rent komfortmæssigt kan jeg ikke se nogen problemer. Har en kolega der undlod at lave det i entreen, han fortrød. Som han siger lægger man meget mærke til manglende gulvvarme i et rum når man kommer fra et rum med opvarmet gulv. Og vore entre er meget central.
Hvad angår økonomi så er termostaten jo ikke placeret ved gulvet men et stykke oppe ad væggen. Den vil først reagere når temp i rummet falder/stiger, og så er det jo relevant nok.
I øvrigt er der ikke rigtig plads til en radiator, så jeg smider noget varme i gulvet, er det noget møj må jeg jo sadle om.




Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

ja det er selvf også det nemmeste at smide det i nu.
Jeg ville helt klart ikke undvære gulvvarmen i gangen.

Det er ligegyldig hvor den termostat sidder, hvis det er monteret med en returventil.

Gulvvarmen vil dog hurtigere kunne bringe temperaturen op igen, i forhold til en radiator, så forstår overhovedet ikke ovenstående begrundelse for at droppe gulvvarmen i dette tilfælde.

Og med varme i gulvet, vil man heller ikke have samme problem med vandpjask foran døren ved vinteren som er langt tid om at tørre ud, og man kommer altid hjem til et varmt og tørt gulv. ( hvis man altså lige har husket at fylde fyret med træpiller... ..)

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis