Montering af velux vinduer

Hej jeg har et spørsmål angående montering af velux vinduer.

Jeg har målt mine spær de ligger imellem 67 til 72 cm

Jeg har tænkt at købe 66 x 118 cm velux vinduer. Men hvor meget plads kræver der til spær, de vinkler kan jo godt gi noget. Men er lidt i tvivl om 67 cm er lige for lidt.
det skal sige de skal eftermonteres der er 2 lag gips, og min skunk er en varm skunk, hvor højden er ca 95 cm.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et 66 x 118 kræver et spærhul på mellem 70 og 72 cm.
Nogle gange er det muligt at høvle lidt af spæret, så vinduet kan være der.
Skrevet af sælbyggårn på 02 sep 2009 09:46
Et 66 x 118 kræver et spærhul på mellem 70 og 72 cm.
Nogle gange er det muligt at høvle lidt af spæret, så vinduet kan være der.

Det turde jeg aldrig gøre - det er spærene jo ikke dimensioneret til så hvis de kollapser på det pågældende sted vil forsikringsselskabet højest sandsynligt nægte erstatning da der tale om modificering af det eksisterende...
okay, men det skal siges at de 67-72 cm hul mål er rettet op. Så det vil sige at der sidder en spær uden på et spær. Hvis i forstå hvad jeg mener. Da de lavede nut tag rettede de de gamle op og sætte hjælpe spær ganlehus. Og da vi rettede op indefor til gips satte vi også træ på. så det faktisk sige at der er over noget over de 67 cm hvor vinduet skal monteres.
Det kan sagtens lade sig gøre, gipsen er der sikkert også plads til, da der er ca. 25 mm fra rammekanten til lysningskanten....
Okay det er godt nok god servive Koluda :-) Er slev udlært maskinsnedker/møbelsnedker. Arbejder på køkken virksomhed idag. Men jeg har godt ikke prøvet at montere velux vinduer før.
He he, det klarer du nemt så.

Det hele er vist i billeder, så det klarer du nemt, du skal bare huske det er tømrerarbejde...;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis