ludbehandling af gulv

Hej

Hvordan påfører man nemmest lud på et nyslebet gulv?

Jeg fik en bred pensel med nede fra farvehandlen, men jeg synes det virker en smule uoverskueligt at skulle "male" 70 m2 gulv med en pensel. Kan man gøre det lidt nemmere?

Noget ala en kost på skaft eller lignende måske?

Venlig hilsen

Jens

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glemte at sige, at det er hvidpigmenteret lud /trip trap), og det skal have hvidpigmenteret sæbe efterfølgende. Det er et nylagt fyrretræsplankegulv.

Venlig hilsen

Jens

tja, du kan jo bruge en kost, alternativt en kalkkost, så kan du gå oppe og male det på. Men det er altså ikke så stort et arbejde hvis bare du har arbejdsbukser med knæpuder.

Kosten kan du også bruge bagefter til at påføre din sæbe.

Vh Ole

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg brugte en alm. halvblød fejekost. Jeg gad nemlig heller ikke ligge på mine ømme knæ, knæpuder eller ej.

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan man godt sjaske og plaske lidt med det, eller skal det være præcitionsarbejde?

Venlig hilsen

Jens

Jeg har også hvid lud på gulvene. Jeg har købt en gulvskruppe hvor kluden sidderfast på skaftet, og så en spand med et trådnet til at "vride" kluden. Lidt i stil med denne her, men knapt så "proffesionelt"
http://childsafeschool.files.wordpress.com/2009/02/mop_bucket_package_lg1.jpg
Og så bruger jeg kun spanden og skubben til hvid lud. Det fungere upåklageligt - man skal bare ikke sjaske, hvis du forstår hvad jeg mener.

Og hvis det er nyslebet skal du give det MANGE gange for at mætte gulvet.


Mvh
/Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
smiler, det skal ikke være præcisionsarbejde, du skal se på det som en samlet overflade, lidt uensartethed bliver udjævnet når du påfører sæbe efterfølgende. Der må dog ikke være skjolder etc.
Tak for svarne.

Jeg har lige et supplerende spørgsmål:

Der står på luddunken, at gulvet skal vaskes med trærens ca. em time efter ludbehandlingen. Det synes jeg dog ikke jeg har hørt om før. Kan det være rigtigt?

Venlig hilsen

Jens

Det gør jeg ikke.
/Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også