Maling til VEGA

Har brug for at reparere min VEGA rundt omkring på overbygningen da der er flere steder hvor gelkoten er slidt igennem. Synes bare det er meget svært at finde en nuance af maling der passer præcist.. Nogen der har gode råd til at købe den rigte nuance til en VEGA fra '66??? Har prøvet at holde farvekort op mod båden fra HEMPEL men synes det er svært at se og så er der jo rigtigt mange andre producenter af lak. Mvh., en der gerne vil lave hans båd så pæn som muligt :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du gerne vil lave så flot et resultat som muligt, dropper du enhver ide om maling på gelcoat/glasfiber. Sliber hele herligheden og giver den et nyt lag Gelcoat. Det vil være komplet umuligt at ramme samme farve igen.

V.h.  Håndværkeren
Til min Vega fra '73 har jeg brugt gelcoat spartel til nogle små huller mv. Farven er 808 (Watski) og passer rimeligt. Efter Watskis katalog er 532 til Albin før '77. Jeg kan ikke helt få det til at passe med årgangene for 808 skulle være efter '77.
Som Håndværkeren så rigtigt siger, så er det nok svært at finde en der passer. Ellers kunne man finde en lidt mørkere, hvis det er afgrænsede områder som skridmønster eller forlugen, så det ser ud som at der skal være forskel i farven.

/Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Håndværkeren på 01 sep 2009 18:38
Hvis du gerne vil lave så flot et resultat som muligt, dropper du enhver ide om maling på gelcoat/glasfiber. Sliber hele herligheden og giver den et nyt lag Gelcoat. Det vil være komplet umuligt at ramme samme farve igen.

V.h.  Håndværkeren


Ok, det vil jeg overveje. Hvad er egentligt forskellen på gelcoat og en emaljemaling?? Kan du evt. definere forskelle og brug af de forskelige typer?? Gelcoat-Topcoat-Emalije osv... Ville hjælpe mig en del :-)
Gelcoat / topcoat er baseret på polyester, emalje maling er en ren olie base.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også