hvor langt ind på grunden kan man få færdig beton leveret?

Jeg skal have beton til et fundament og gulv nede i min baghave, det betyder der er ca. 30 meter fra indkørslen og ned til hvor det skal bruges, kan man få det ind på transport bånd eller hvordan tror i er lettest ?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan godt få det ind på bånd , men det koster en del ekstra
har de mulighed for at køre ind , vil det være bedst , evt ved at du lægger køreplader ud på græsplænen , de koster ikke så meget at leje
Jeg fik beton fra DKbeton, de er meget behjælpelige både før levering over telefonen og under levering af betonen.
se evt. mit indlæg her http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...afv/topic/
De kan tilsyneladende kun række10-14 meter med bånd fra bilen, http://www.heidelbergcement.com/dk/da/dkbeton/levering/leveringsformer/baandbiler.htm men som Lars skriver kan du få det pumpet og så kan de komme langt omkring.
Jeg tror jeg ville køre det ind med minedumber/bobcat eller sådan noget. Det er MEGET dyrt at leje en pumpe når det kun er til sådan noget "småteri" (Set i forhold til en motorvejsbro)

Køreplader kan du selvfølgelig også leje, men da der er 30 meter fra indkørslen skal du bruge ca 20 stk og det er ca hvad en lastbil med kran må laste. Jeg ved ikke hvad der er billigst, men at få lagt 20 plader ud med kran og få dem hentet igen er heller ikke billigt.
Det er ikke nemt :-)

Der findes betonkanoner med indbygget pumpe, så det burde være muligt.

Jeg ville starte med at ringe til et betonværk og høre hvad de kan tilbyde.


Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Vi bestilte flydebeton gennem Stark. Det blev leveret af DKbeton. Der var for langt fra vejen til huset til at de kunne bruge et bånd. De brugte derfor en "slange".. det gav vi ca. 5000 kr. ekstra for. Mener han sagde at det kostede ekstra for hver "slangeforlænger" de skulle sætte på. Det er snart 2 år siden, så prisen er måske steget.
du skal nok vælge jernplader hvis det er muligt det er den billigste løsning,
jeg har fundet en gennemsnitspris på en pumpe..
Pumpning med 24 m. betonpumpe, under 30 m3 / opgave Pr. opgave
3000,00

Pumpning med 24 m. betonpumpe, over 30 m3 / opgave Kr. / m3
100,00

Brug af ekstra slanger udover 24 m vandret Kr. / m3
20,00

Standby / ventetid på byggepladsen udover 30 min. / læs Kr. / kvt.
130,00

Pumpning med 28 - 42 m. betonpumpe Indhent tilbud

tror I man også skulle ligge jernplader ud der hvor man har betonfliser (som jeg er ligeglad med om går i stykker, da de skal skiftes kort efter) hvis en flisebelægning ikke behøver plader, så har jeg måske kun en 20-25 meter ned til byggestedet..
men der ligger selvfølgelig kloakrør nede under fliserne i indkørslen, så måske det er for farligt at køre sådan et beton monster ind..
Du må endelig få lagt jern/køreplader ud, ellers kan du meget vel få problemer,
dine kloarkrør, og det kan blive en dyr affære.
Lavede selv en garage til min veteranbil, bagerst i haven, for en del år siden.
Grunden var en koteletgrund, så vi lagde plader ud, så langt betonbilen kunne
komme ind, så lagde man slanger ud, de sidste 12-15 m, og det var nok til
at vi kunne støbe soklen.  Held og lykke med det.

Det kan lade sig gøre.
altså den vejer 32t så lidt trykker den da, men under normale omstændigheder burde kloakkerne kunne holde til det, det er kun dækslerne der ikke er lavet til det,
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis