strømudjævner (generator) yllem 8 fyn 31-08-2009 15:41 hejfindes der en "dingenot" til at udjævne strømen fra en generator, så den kan bruges til elektronik??i så fald smid da gerne et link på forhånd tak! 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Metalsnedker 443 6400 31-08-2009 15:57 Jeg er lidt i tvivl om hvad du egentlig vil, så i hvilken henseende skal det hele bruges? Man kan selv lave en strømforsyning med udglattet jævnspænding, ved at bruge en transformator, ensretter og en kondensator.
Jacob Antenne 1861 31-08-2009 17:32 Det kommer an på hvad det er for en generator. der findes nogle billige med det de kalder en digital inverter på. skal du ikke slæbe rundt på den så smid den gennem en 1:1 trafo. så bliver spændingen pæn. Jacob
yllem Trådstarter 8 fyn 31-08-2009 22:33 ok vi starter lige fra bunden for jeg forstår ikke lige hva i mener desværre jeg har en alm 2000w generator fra harald havemand (nyborg), hvor jeg gerne vil sætte et 32" fladskærms tv til mm. jeg har så ladet mig fortæle at strømmen svinger for meget til at det kan holde til det i længden håber at i forstår mig nu
Jacob Antenne 1861 31-08-2009 23:00 det korte af det lange er at du skal finde en anden. kig f.eks. på http://www.powergenerator.dk/1000_D.html jeg har den i 3KW modellen. den virker fint. det lange: hvis motoren tilfører mere energi til generatoren end dens bruger kan modtage stiger spændingen. stiger spændingen kan brugeren blive brændt af. for at undgå dette skal der være noget der enten regulerer spændingen eller absorberer overspænding. det er dyre komponenter. derfor vil det være billigere at købe en ny generator da resten af generatorens kvalitet ikke stiger ved at der bliver efter monteret noget regulering. Jacob
hans2.hansen 4200 5610 02-09-2009 07:43 du kan prøve at skaffe en spændningsregulator det hville hjælpeeller en generator der er ligeså stabile som spændning i stikkontakter.!+.-. 2 herz. prøv den med multimeter med frekvendstæller.her kan du se hvor stabile de er.?
Jacob Antenne 1861 02-09-2009 14:15 frekvensen betyder "intet" i en moderne switchmode strømforsyning. her er det max spændingen der er problemet. Jacob