Afslutning flisekant

Hej kloge hoveder
Jeg har lige renoveret badeværelse og mureren er nu færdig med at ligge fliser på gulv og en kant langs væggen, men hvordan skal denne kant afsluttes...? nu er der jo et mellemrum mellem flise og væg (på tykkelse med fliseklæben) jeg har set nogen steder er der malet på topkanten af flisen, men det synes jeg ikke er så pænt... Kan man lave en fuge eller hvad gør man?

Med venlig hilsen
Frederik
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Frederik
Du kan fuge det med den samme fugemasse der er anvendt til resten af gulvet.
Jalo du mener vel en bygge/silikonefuge ik?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej. Alm. fugemasse.
Skrevet af jalo på 31 aug 2009 14:50
Nej. Alm. fugemasse.

Lige præcis. kør fugemassen fra gulvet op på kanten af flisen og lav en pæn afslutning.
Det er klart det pæneste.

Ok det bil jeg lige få mureren til at gøre når han alligevel skal fuge fliserne i gangen...

Mange tak for svarene!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jalo, en alm. fugemasse kan jo være mange ting, silikone, bygge, acryl....... jeg formoder at den ikke skal males over når det er i forbindelse med kliner, så kan det jo kun være en silikone?

 

Hej nielsennc
Det fugemasse jeg hentyder til er den cementbaseret fuge man bruger til gulv og vægfliser. Og IKKE elastiske fuger!

jalo

Hvorfor ikke en elastisk fuge???

Jeg er sikker på der er en god grund og jeg er vildt nysgerrig  

/lassemor

 


......Giraffer er smukke.......
Hej Lassemor
Det kan man sikkert også.
Men det er nemmere og pænere (synes jeg) at lave det med den fugemasse der nu engang er anvendt til gulvet. Derfor vil jeg anbefale det.
Når jeg laver flisearbejde fuger jeg altid i spækken mellem sokkelflisen og væggen i samme arbejdsgang som jeg fuger selve gulvet altså en cementbaseret fuge. Det er både nemmere og pænere end silikone. Så kan den der maler jo selv bestemme om flisens overkant skal males. Hvis ikke flisernes kanter er glaseret synes jeg det er det pæneste at male dem.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også