Afslutning flisekant

Hej kloge hoveder
Jeg har lige renoveret badeværelse og mureren er nu færdig med at ligge fliser på gulv og en kant langs væggen, men hvordan skal denne kant afsluttes...? nu er der jo et mellemrum mellem flise og væg (på tykkelse med fliseklæben) jeg har set nogen steder er der malet på topkanten af flisen, men det synes jeg ikke er så pænt... Kan man lave en fuge eller hvad gør man?

Med venlig hilsen
Frederik
Hej kloge hoveder Jeg har lige renoveret... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jalo

Tak for svaret - men men men knækker fugen ikke nemt, når det er en uelastisk fuge fremfor en elastisk fuge.
Jeg tænker - huse arbejder jo..

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Det her er jo i princippet en fuge mellem væg-væg. Det er fuger mellem gulv og væg der skal være elastiske
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Lassemor
Jeg tilslutter mig Carstens svar:-)
Har sev brugt den alm. flise fugemasse, og det er endda op af gipsvægge, det holder her på 10 år uden problemer...
nu har jeg snakket med mureren og vi er blevet enige om at bruge elatisk fuge... han sagde også at der var en lille risiko for at det ville revne, men han havde også mange gange bruge cementfuge uden der var sket noget!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej
Jeg har lige et spørgsmål. Jeg maler et badeværelse i øjeblikket. Mureren har fuget med
flise fuge , men en skrå kant er det normalt. jeg har aldrig set det før?

fungolf
En skrå kant er almindeligt, det vigtigste er at det er ensartet, og det kan vel næsten ikke laves anderledes. Så kan du jo lægge malertape på, hvis du ikke ønsker at den kant skal males.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den skrå kant går helt ud til flesens yderste kant .Fugen er ca 12mm.

fungolf
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også